مهاجرتی

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه
3.5/5 - (2 امتیاز)

فهرست مطالب

تماس با کارشناس ثبت شرکت در ترکیه

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

برای ثبت شرکت در ترکیه چه کار باید انجام دهیم؟

شاید خیلی افراد تصور کنند که ثبت شرکت در ترکیه با اقامت کاری در این کشور همراه بوده و می توانند با این دید به مزایای عالی در ترکیه دست پیدا کنند اما باید بدانید چیزی به عنوان اقامت کاری با استفاده از ثبت شرکت در ترکیه وجود ندارد. اقامت در ترکیه انواعی دارد که می توان اقامت توریستی را که نوعی اقامت موقت در ترکیه است و اقامت تحصیلی و کاری را جزو اقامت های موجود دانست که ربطی به ثبت شرکت نخواهد داشت.

چیزی که به عنوان اقامت کاری در کشور ترکیه مطرح است در واقع اجازه برای کارکردن یا همان چالیشما ایزین می باشد که در صورتی که این مدرک توسط فرد دریافت شود، دیگر نیازی به دریافت اقامت ندارد زیرا با داشتن آن کارت اجازه کار در قالب یک کارت با رنگ آبی از وزارت کار و امور اجتماعی به فرد داده می شود و اقامت را هم دارا خواهد شد.

صاحبان شرکت در صورتی که می خواهند در کشور ترکیه اقامت داشته باشند می توانند این اقامت را از طریق درخواست اقامت توریستی دریافت کنند و در ادامه راه، از طریق کار در شرکت خود، اقامت کاری دریافت کنند. گرفتن اقامت کاری دارای شرایطی است که باید در ادامه نکات لازمه را مطالعه فرمایید.

آیا با ثبت شرکت می توان در کشور ترکیه اقامت داشت؟

تنها با استفاده از ثبت شرکت در ترکیه نمی توانید حق اقامت در کشور ترکیه را داشته باشید. در هنگامی که می خواهید ثبت شرکت خود در ترکیه را انجام دهید باید به تمامی نکات توجه داشته باشید و با هدف راه اندازی کسب و کار جلو بروید. کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند و می خواهند شرکت خود را در کشور ترکیه ثبت کنند باید دقت داشته باشند که شرکت ها در ترکیه انواع مختلفی دارد.

باید براساس نوع فعالیتی که می خواهید داشته باشید بین انواع شرکت ها یکی را برگزینید. افراد می توانند با ثبت شرکت در ترکیه و کار دادن به 5 فرد ترک و استخدام آن ها با بیمه، برای خود اجازه کار و اقامت را درخواست کنند. شرکت هایی که تازه ثبت شده باشند و هنوز از تاسیس آن ها هنوز 6 ماه نگذشته باشد، این امکان را دارند که با تعهد استخدام 5 فرد ترک اجازه کار داشته باشند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان ثبت شرکت باید مدیران در نظر داشته باشند، مسائل مالیاتی است. حتی برای اینکه شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید شاید نیاز نداشته باشید که اقامتی بلند مدت در کشور ترکیه داشته باشید و می توانید از راه دور و در کشور خود محل کار را مدیریت کنید و در آنجا فعالیت کنید.

افرادی که ثبت شرکت خود را انجام دادند و به طوریکه گفته شد درخواست اجازه کار کردند و آن را دریافت کردند، می توانند برای خود سابقه بیمه رد کنند. این سابقه بیمه در صورتی که 5 سال برای فرد رد بشود، می تواند در خواست شهروندی ترکیه را نیز به همراه داشته باشد. ثبت شرکت هم پروسه خیلی طولانی نیست و جالب است بدانید از صفر تا صد ثبت یک شرکت تنها بین 5 تا 30 روز زمان نیاز دارند.

البته درخواست کاری برای اجازه کار در کشور ترکیه شامل شرایط خاص خود نیز هست و باید به عنوان یکی از شرایط، حداقل سرمایه ثبتی شرکتتان حدود 100 هزار لیر باشد و حتما باید آگاه باشید که برای انجام این کارها باید به کجا مراجعه کنید و چه مدارکی را برای پیگیری انجام کار، ارائه دهید. حتما دقت داشته باشید اگر آگاهی و تجربه لازم را در زمینه ثبت شرکت در ترکیه ندارید، مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر و گذراندن زمان بسیار بیشتری خواهید شد، پس پیشنهاد ما این است که حتما از طریق موسسه های معتبر و مجرب برای ادامه ثبت شرکت خود کمک بگیرید.

ثبت شرکت در ترکیه چه مزایایی دارد؟

برای اینکه بدانید ثبت شرکت در ترکیه چه مزایایی خواهد داشت این بخش را مطالعه کنید:

  • می توانید با طی کردن مراحلی برای خود اجازه کاری دریافت کنید و در ترکیه شاغل شوید.
  • شرکت در ترکیه می تواند به یکی از شکل های بازرگانی، نمایندگی، تولیدی، پیمانکاری و خدماتی باشد.
  • ثبت برند خود در کشور ترکیه و عرضه آن در بازار جهانی به عنوان یک برند ترک.
  • این امکان را دارید که در بانک های معتبر افتتاح حساب کنید.
  • در صورتی که چند شریک تجاری هستید، همه شما می توانید اقامت کاری ترکیه را دریافت کنید.
  • نیازی نیست شریک ترک داشته باشید.

مشاوره مالی در زمان ثبت شرکت در ترکیه اهمیت دارد؟

اتباع خارجی نیز همانند شهروندان ترکیه می توانند به فعالیت های تجاری بپردازند و پس از ثبت شرکت خود طبق قوانین کشور ترکیه آزاد به انجام این کارها هستند. همچنین می توانند از شرکت هایی نیز استفاده کنند که به صورت رسمی و قانونی ثبت خود را انجام داده اند و با آن ها مبادله و فعالیت تجاری داشته باشند. یکی از نکات مهم در هنگام ثبت شرکت در ترکیه این موضوع است که یک مشاور مالی ترک را برای شرکت خود استخدام نمایید که این یک مورد ضروری برای ثبت شرکت خواهد بود.

استخدام یک مشاور مالی با تجربه، آن هم با وجود قوانین مالیاتی بسیار متفاوتی که در کشور ترکیه جریان دارد، اهمیت زیادی دارد که می تواند در صورت عمل نکردن به این موضوع شرکت را بزودی دچار مشکلات بزرگی کند که برای مواجه نشدن با همچنین موضوعاتی، داشتن مشاوره مستمر مالی در طی فعالیت های شرکت بسیار با اهمیت است.

آدرس رسمی برای ثبت شرکت ضروری است؟

می توان گفت که داشتن آدرس رسمی یکی از موارد ضروری برای ثبت شرکت در ترکیه است، این همان آدرسی است که باید به همراه داشته باشید و آن را در اختیار اداره ثبت شرکت قرار دهید. حتی نیازی نیست این نشانی که در دست دارید حتما از نوع تجاری باشد و می توانید خانه خریداری شده یا اجاره شده ای که دارید را با آدرسش به صورت هوم فیس معرفی کنید و حتی این امکان نیز وجود دارد که از آفیس های مجازی سانال آفیس، آدرس کرایه کنید و آن را ارائه دهید.

آدرس رسمی برای ثبت شرکت در ترکیه
 !! مطالبی که دارای نوار زرد رنگ هستند از اهمیت بالاتری برخوردارند

انواع ثبت شرکت در ترکیه

برای اینکه بخواهید کار خود را در کشور ترکیه به صورت تجاری آغاز کنید، به طور مثال یک رستوران، سالن زیبایی یا حتی یک مغازه داشته باشید باید قبل از هر اقدامی یک شرکت را ثبت نمایید. ثبت شرکت در ترکیه از طریق سه روش امکان پذیر می باشد:

  1. ثبت شرکت شخصی
  2. ثبت شرکت با مسئولیت های محدود
  3. ثبت شرکت به صورت سهامی

به جز این سه نوع ثبت شرکت انواعی دیگری مانند شرکت تضامنی وجود دارد اما این نوع شرکت ها دیگر کاربردی نخواهند داشت.

معرفی شرکت شخصی یا تک فعالیتی

برای اینکه بخواهید شرکتی را به صورت شخصی یا تک فعالیتی ثبت کنید باید مدارک فنی حرفه ای لازم که برای کشور ترکیه نیز معتبر باشد را ارائه دهید و ثابت کنید که در زمینه شغلی خود کاملا حرفه ای هستید که در این صورت با داشتن همان مدرک می توانید کار خود را در این کشور آغاز کنید. شرکت های شخصی مانند جواز کسب داشتن برای یک کار است و برای ثبت این شرکت ها نیاز به هیچ سرمایه اولیه ای هم ندارید. البته برای ثبت شرکت شخصی داشتن آدرس رسمی الزامی است و در واقع فرد باید قبل از ثبت شرکت محل شرکت خود را خریداری یا اجاره کرده باشد و سپس آن را ثبت نماید.

فعالیت و کسب و کار در رشته های تک فعالیتی در زمینه هایی همچون مغازه و رستوران و ... مراحل بسیار سختگیرانه ای دارد و بهتر است برای ثبت شرکت در ترکیه از نوع دیگری از ثبت شرکت مانند شرکت با مسئولیت محدود استفاده کنید که سرمایه حداقلی نیاز دارد.

معرفی شرکت با مسئولیت محدود  

شرکت های لیمیتد یا با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت ها در کشور ترکیه هستند که باید در هنگام ثبت این نوع شرکت ها به این موضوع توجه کنید که این شرکت ها تا مدت نامحدودی اعتبار دارند و باید سر موعد مالیاتشان پرداخت شود. اتباع خارجی برای اینکه این نوع شرکت را ثبت کنند نیازی به اقامت در کشور ترکیه ندارند و با ثبت این نوع شرکت ها اقامتی به صاحبان شرکت داده نخواهد شد.

در شرکت با مسئولیت محدود باید یک حسابدار انتخاب کنید زیرا داشتن یک حسابدار ترک در هنگام ثبت این شرکت ها کاملا موضوعی الزامی می باشد. این حسابدار باید مورد تایید دولت ترکیه نیز باشد. حسابدار در شرکت های با مسئولیت محدود یا لیمیتد نقش بسیار مهمی دارد و این امکان را دارد که مالیات سالانه تان را بررسی کند و فاکتور ها را به شکل ماهانه برایتان بررسی و محاسبه کند. هزینه هایتان توسط حسابدار شرکت تفکیک می شود و مالیات سالانه تان را از درآمدتان کسر می کند تا هزینه هایتان به حداقل برسد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل با یک فرد یا چند نفر قابل ثبت می باشد و حداقل سرمایه ای که باید برای ثبت این نوع شرکت ها داشته باشید ده هزار لیر می باشد. داشتن این مبلغ در همان ابتدا سختگیرانه و الزامی نمی باشد و صاحبان شرکت می توانند متعهد شوند که طی دو سال این مبلغ را به اداره ثبت شرکت ها اعلام کنند. نوع شرکت های با مسئولیت محدود از نوع چند فعالیتی می باشد و داشتن آدرس رسمی و محل تجاری جهت ثبت شرکت هم مانند مورد قبلی الزامی می باشد.

معرفی شرکت سهامی

در ترکیه شرکت سهامی فقط یک نوع است و مانند ایران دو مفهوم سهامی خاص و عام از هم جدا نیستند و هر دو مفهوم در یک نوع شرکت گنجانده خواهد شد. به شرکت های سهامی در ترکیه آنونیم (anonim) یا به اختصار As هم گفته می شود و اهداف این نوع شرکت ها، فعالیت های اقتصادی و تجاری بزرگ است و مزایای خوبی که دارند این است که می توانند از سهم مردم نیز در شرکت خود استفاده کرده و وارد بورس شوند.

حداقل سرمایه اولیه ای که برای ثبت شرکت سهامی نیاز دارید 50 هزار لیر می باشد که در همان اول باید حداقل یک چهارم این مبلغ را به صورت الزامی بپردازید. این نوع شرکت هم به صورت یک نفره یا با چندین سهامدار قابل تشکیل است و آدرس رسمی هم برای ثبت آن ها مورد نیاز می باشد.

ثبت هلدینگ در ترکیه

هلدینگ در کشور ترکیه به این صورت است که یک شرکت دارای شرکت های زیر مجموعه می باشد و مسئولیت مدیریت شرکت های زیرمجموعه به صورت مستقیم زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی می باشد. این شرکت ها نیازمند سرمایه زیادی می باشند و اتباع خارجی هم امکان ثبت این نوع شرکت را دارا می باشند که در این زمینه می توانند هر فعالیتی را داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

بعضی مناطق و شهرها در کشور ترکیه وجود دارند که طبق قوانین جزو مناطق آزاد هستند و همچنین ثبت شرکت در این مناطق تابع همین مناطق آزاد بوده و امتیازات ویژه ای در زمینه مالیاتی برای سرمایه گذاران شرکت به همراه خواهد داشت و بیشتر تولید کنندگان دوست دارند که ثبت شرکت خود را به همین دلیل در مناطق آزاد انجام دهند. تولیدکنندگان ایرانی باید این فرصت خوب را در نظر بگیرند و سعی کنند ثبت شرکت خود را در این مناطق پیگیری کنند.

وقتی فردی در مناطق آزاد شرکت را ثبت می کند برای واردات، صادرات و مالیات آن امتیازات خوبی تعلق خواهد گرفت اما هزینه های ثبت شرکت و نگهداری آن با دیگر مناطق ترکیه متفاوت خواهد بود.

مالیات شرکت ها در ترکیه چه انواعی دارد؟

برای کسانی که در ترکیه جزو صاحبان کار هستند و یا هرگونه فعالیت تجاری را در این کشور آغاز کرده اند باید طبق قوانین کشور ترکیه، به دولت این کشور، مالیات بپردازند که مهمترین مالیاتی که در ترکیه جریان دارد همان مالیات بر درآمد می باشد. هر شرکتی که در ترکیه شروع به فعالیت می کند از سودی که این شرکت به دست می آورد، مالیات بر درآمد تعلق خواهد گرفت که باید براساس فاکتور رسمی های موجود در شرکت، 20 درصد از سود خالص این شرکت به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت گردد.

نوع مالیات دیگری در کشور ترکیه وجود دارد که الزام آن برای شرکت ها و صاحبان کار می باشد، مالیات بر اجاره می باشد. در صورتی که ملک شرکت و محل آن و یا هرگونه کسب و کاری که دارید به نام شرکت نیست و اجاره ای باشد، باید براساس اجاره رسمی که شکل خواهد گرفت، مالیات بر اجاره یا همان 23 درصد از مبلغ اجاره ماهانه تحت یک بیان نامه به دولت پرداخت شود.

درآمدزایی در ترکیه از طریق اجاره ملک، نوعی دیگر از کسب و کار هاست که دولت روی این موضوع هم مالیات از مردم دریافت می کند و اگر ملکی در کشور ترکیه داشته باشید و بخواهید آن را اجاره دهید باید مالیات بردرآمد آن را به صورت سالانه که حدود 20% می باشد به دولت پرداخت نمایید.

در صورتی که ملکی در ترکیه داشته باشید و آن را به یک شرکت تجاری اجاره دهید علاوه بر اینکه روی اجاره تان مالیات دریافت خواهد شد و استوپاژی که صاحب شرکت باید به دولت پرداخت کند، شما نیز باید به عنوان صاحب ملک باید مالیات از طریق درآمد از اجاره را پرداخت کنید. همانطور که توضیح دادیم مالیات برای مالکین ملک 20 درصد است و برای افراد صاحب شرکت 23% می باشد. در صورتی که هر کدام از این مالیات های نام برده پرداخت نشود با جریمه روبرو خواهید شد.

اخذ روحصات یا همان مجوز شهرداری براى اتباع خارجى بدون شريك ترك 

برای اینکه بخواهید مشاغلی همچون سوپرمارکت، آرایشگاه یا رستوران داشته باشید، داشتن یک مجوز شهرداری الزامی است و به کلی برای تمامی شغل هایی که در معرض عموم کار می کنند وجود این مجوز شهرداری کاملا الزامی می باشد. پس از اینکه شرکت خود را در ترکیه راه اندازی کردید، اگر الزامی وجود داشت، می تواند مدیر شرکت برای درخواست مجوز شهرداری اقدام نماید.

اتباع خارجی شرایط سخت تری برای دریافت مجوز شهرداری دارند و در مقابل شهروندان ترک به راحتی می توانند در صورت الزام، مجوز شهرداری را دریافت کنند. چون اتباع خارجی برای داشتن مجوز شهرداری نیاز به اجازه کار مدیر شرکت از سوی دولت وجود دارد معمولا افراد برای دریافت مجوز شهرداری شرکت را به نام یک فرد ترک کرده و اقدامات را ادامه می دهند.

البته این راه حل می تواند مشکلاتی را هم برای صاحبان شرکت ایجاد کند که در همین راستا موسسه ای با نام گلوبال کادرو راه حل هایی را به صورت قانونی و حقوقی برای حل این مشکلات ارائه می کند که می توانید با راه های قانونی و بدون داشتن یک شریک ترک، مجوز شهرداری خود را دریافت نمایید.

اخذ روحصات یا همان مجوز شهرداری براى اتباع خارجى بدون شريك ترك 

جریمه های شرکت غیرفعال در کشور ترکیه چیست؟

اگر بخواهید به صورت موقت فعالیت شرکت خود را غیرفعال کنید، باید این غیرفعال شدن به اداره مالیات نیز اعلام شود و هرماه هم طبق روال قبل بیان نامه مالیاتی به اداره مالیات ارائه شود و هزینه ابطال تمبر مالیاتی که هزینه ناچیزی هم دارد به دارایی پرداخت گردد. در صورتی که شرکت را رها کنید بدون اینکه بیان نامه مالیاتی خود را ارائه دهید و تمبر خود را با پرداخت همان مبلغ ناچیز، باطل نکنید، اداره دارایی برای شرکت جریمه ای را در نظر می گیرد و حتی می تواند به راحتی حساب صاحبان شرکت را بررسی کرده و آن مبلغ را حتی پس از سال ها از حساب صاحبان برداشت نماید.

تاسیس شعبه یک شرکت ایرانی در ترکیه

بیشتر شرکت های ایرانی و یا غیر ایرانی که در خارج از ترکیه فعالیت هایی داشته اند و یا در حال حاضر هم کار خود را ادامه می دهند، قصد تاسیس یکی از شعبات خود را در کشور ترکیه دارند. ثبت نمایندگی یا یک شعبه در ترکیه به طور مشابه همان قوانینی را دارد که ثبت یک شرکت خواهد داشت و مشمول تمامی قوانین مالیاتی این کشور خواهد شد.

چگونه سوابق ایرانی ثبت شده یک شرکت را به ترک تغییر دهیم؟

اتباع ایرانی که قبل از اینکه شهروندی ترکیه ای خود را دریافت کرده باشند با مشخصات ایرانی خود شرکتی در ترکیه را به نام خود به ثبت رسانده اند می توانند پس از اینکه شهروندی خود را به عنوان یک فرد ترک دریافت کرده اند با استفاده از امضای صاحب شرکت این مشخصات را بروزرسانی نمایند. این کار هم به این دلیل است که محدودیت های زیادی برای اتباع خارجی دارای شرکت در نظر گرفته می شود. به طور مثال نمی توانید در همه بانک های ترکیه افتتاح حساب داشته باشید و همچنین نقل و انتقال وجه اروپا نیز امکان پذیر نمی باشد.

افرادی که شهروندی خود را از این کشور دریافت کردند می توانند از مزایای شهروندی خود برای بروزرسانی اطلاعات شرکت استفاده نمایند و سوابق ایرانی خود را از اطلاعات شرکت پاک نمایند. در صورتی که نتواند فرد اطلاعات ایرانی خود را از مستندات شرکت پاک نماید می تواند مدیریت شرکت را به فرد دیگری واگذار نماید و اقدام به ثبت شرکتی دیگر با مدارک جدید خود نماید.

این فرد می تواند نام شرکت جدید را نیز با نام شرکت قبلی خود به ثبت برساند و تنها برای این کار حساب های بانکی تغییر خواهد کرد و دیگر در هر زمینه ای که بخواهد فعالیت کند امکان پذیر خواهد بود. پس اگر شرکتی را در ترکیه با مشخصات ایرانی خود به ثبت رسانده اید و می خواهید محدودیتی دیگر در فعالیت خود نداشته باشید، تنها راه حل واگذاری آن شرکت به فرد دیگر و تاسیس شرکتی جدید می باشد.

پس از اینکه ازدواج خود را به صورت قانونی انجام دادید دیگر می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. داشتن اقامت دائم در برزیل همانطور که گفتیم باعث می شود بتوانید تمامی کارهای یک شهروندی عادی مانند حق قانونی کار را داشته باشید. البته اگر بیش از دو سال خارج از کشور برزیل باشید یا طلاق بگیرید دیگر این وضعیت وجود نخواهد داشت.

البته دقت داشته باشید که پس از دریافت اقامت دائم بعدا هم می توانید تابعیت برزیل را دریافت نمایید که در این صورت دیگر تابعیت دوگانه می توانید داشته باشید زیرا در برزیل داشتن تابعیت دوگانه قانونی می باشد. البته برای اینکه بخواهید تابعیت و شهروندی برزیل را داشته باشید باید حتما به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشید و سایقه کیفری در پرونده تان نباشد (چه در کشور برزیل و چه در کشور مبدا خود) البته چند پیش نیاز دیگر هم خواهد داشت.

نکته مهم این است که اگر ازدواجتان تنها برای دریافت اقامت دائم باشد، این کار غیر قانونی خواهد بود و آن را توصیه نمی کنیم، همچنین پلیس فدرال، مصاحبه هایی را با هر دو نفر برای واقعی بودن ازدواج برگزار خواهد کرد.

تراکنش های مالی پس از ثبت شرکت در ترکیه

با توجه به اینکه قوانین بسیار سختگیرانه ای در زمینه ثبت شرکت در پیش رویتان قرار دارد، قبل از اینکه اقدام به تاسیس شرکت کنید، تمامی جوانب را بررسی نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید زیرا در صورت ثبت شرکت، شخصیت حقیقی تان به فردی حقوقی تبدیل خواهد شد و دیگر شما در برابر تمامی قوانین کشور ترکیه مسئول هستید. بنابراین دیگر حساب شخصی تان با حساب شرکتی متفاوت خواهد بود و کشور ترکیه نیز تابع تمامی قوانین موجود می باشد.

پس از اینکه شرکت خود را ثبت نمایید بدون اینکه به ایرانی یا ترک بودنتان مربوط باشد باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنید همچنین پس از ساخت یک بیزنس در ترکیه باید به تمامی تراکنش های مالی خود در ترکیه توجه داشته باشید زیرا تمامی موارد مالیاتی شما توسط دولت رصد می شود و باید برای تمامی تراکنش های خود فاکتور ورودی و خروجی داشته باشید و توجیح قانونی ارائه دهید.

راه حلی برای مشكل حساب شركت 

شرکت های ایرانی یا ترک که در کشور ترکیه فعالیت می کنند و صاحبان ایرانی دارند به دلیل استفاده از فعالیت هایی که یا تحریم بوده یا سیستم بانکی ترکیه آن را ممنوع کرده است با مشکل افتتاح کردن حساب شرکتی در این کشور مواجه خواهند شد. در صورتی که با اینچنین مشکلی در کشور ترکیه روبرو شدید می توانید از خدمات موسسه های مالی و اعتباری که فعالیتشان مانند بانک ها می باشد مانند پاپارا استفاده کنید و حساب خود را افتتاح نمایید.

با استفاده از پاپارا می توانید حسابی برای شرکت خود باز کنید و پرداخت های رسمی شرکت را با حساب شرکتی خود انجام دهید. پاپارا صرفا برای فعالیت ها و نقل و انتقالات داخل ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد و برای مبادلات خارج از ترکیه کاربردی نخواهد داشت. در صورتی که از پاپارا برای افتتاح حساب شرکتی خود استفاده کرده اید باید صورتحساب شرکت به مشاوره مالی ارائه گردد تا محاسبات مالی انجام شده و مالیات لازم پرداخت شود تا به جرایم مالیاتی منجر نشود.

صاحبان شرکت آیا برای حضور در ترکیه نیاز به اقامت کاری دارند؟

کسانی که در ترکیه شرکتی را راه اندازی کرده اند و یا شرکای شرکتی هستند، برای فعالیت و حضور در شرکت نیازی به داشتن اقامت کاری یا اجازه کار ندارند زیرا شما و تمامی سرمایه گذاران و سهامداران شرکت به صورت خودکار با شروع کار، بیمه خویش فرما یا همان باکور خواهند شد.

این موضوع را می توانید خود در سامانه دولت الکترونیک یا (E-devlet) مشاهده فرمایید سپس باید همین حق بیمه خود را ماهانه با فعالسازی آن، پرداخت نمایند. این بیمه به عنوان سوابق بازنشستگی افراد محسوب خواهد شد و از طرف دیگری مشکل حضور فرد در محل کار به عنوان یک بیزنس را حل خواهد کرد و بازرسی هایی که توسط ماموران اداره بیمه به شرکت ها انجام می شود، شرکا می توانند در آن زمان با ارائه روزنامه رسمی شرکت و مدارک رسمی و قانونی شرکای شرکت بدون هیچ نگرانی کار خود را ادامه دهند و اجازه کار برای افرادی خواهد بود که صاحب یا سهامدار شرکت نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *