مهاجرتی

اخذ پاسپورت کشور دومینیکا

اخذ پاسپورت دومینیکو
5/5 - (1 امتیاز)

درباره کشور دومینیکا می توان گفت که این کشور یک جزیره در دریای کارائیب است و پایتخت آن روزو می باشد که در سمت غربی این جزیزه واقع شده است. موقعیت آن بخشی از زنجیره جزایر بادگیر می باشد که در مجمع الجزایر آنتیل کوچک در دریای کارائیب واقع شده است و به عنوان قسمتی از آن قرار گرفته است.

دومینیکا به دلیل زیبایی های طبیعی زیادی که دارد به آن جزیره نیز گفته می شود. این کشور در مستعمره سابق فرانسه و ایتالیا بود که در سال 1987 توانست مستقل شود و البته با این دو کشور و کشورهایی که نافع مشترک دارند و عضو فرانکفونی هستند (فرانسه زبان هستند) روابط خوبی مانند یکی از اعضا پیدا کرده است. زبان رسمی کشور دومینیکا انگلیسی و فرانسوی می باشد و سیستم حکومتی آن از نوع جمهوری است.

تماس با کارشناس شهروندی دومینیکا

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

مزایای پاسپورت دومینیکا و رتبه آن

با استفاده از پاسپورت دومینیکا می توانید بدون استفاده از ویزا به 144 کشور مختلف جهان سفر کنید که مهم ترین این کشورها، اتحادیه اروپا عضو شنگن و انگلیس می باشد. دو مینیکو با 144 امتیازی که براساس شاخص پاسپورت ها کسب کرده است توانسته خود را در بین ارزش پاسپورت در جهان به رتبه 33 ام برساند و همچنین طبق  اطلاعاتی که در PassportIndex.org موجود می باشد این کشور 112 امتیاز در بخش پاسپورت دریافت کرده و رتبه 36 ام در جهان را از این لحاظ دارا می باشد.

علاوه بر تمام این ها در سال 2021 بود که یک قرارداد بین چین و دومینیکا نوشته شد و اینگونه دیگر سفر به چین نیز بدون ویزا از این کشور امکان پذیر شده است و دومینیکا از معدود کشورهایی است که توانسته این امتیاز را به دست آورد. قابل توجهتان باشد که می توانید تا 3 ماه (90 روز) در کشورهایی که سفر می کنید اقامت داشته باشید.

دومینیکا با یک سیستم مسافرتی اروپا با نام ETIAS همکاری نزدیک داشته و به همین دلیل کسانی که قبلا ویزای انگلستان و اتحادیه اروپای آن ها رد شده است پذیرفته نخواهند شد اما برای کسانی که رد ویزای آن ها با اعتراض تصحیح شده است دوباره می توانند نتیجه ای مثبت بگیرند.

سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در کشور دومینیکا یک راه در حال رشد و موفقیت است که این برنامه از سال 2017 توانسته بیش از 5000 سرمایه گذاری مختلف را به خود جذب کند. دومینیکا از سال 1993 به کسانی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند حق تابعیت می دهد و کسانی که از سال 1993 پاسپورت این کشور را دریافت کرده اند آزادانه می توانند در سراسر جهان سفر کنند.

سرمایه گذاری در کشور دومینیکو

یکی از مزایای بسیار زیادی که در کشور دومینیکا وجود دارد و سرمایه گذاری و دریافت تابعیت را بسیار ارزشمند کرده است وجود نداشتن مالیات برای افراد می باشد. اگر شما ساکن دومینیکا نباشید دیگر لازم نیست هیچ مالیاتی بردرآمد بر دارایی هایی که در خارج از کشور دارید پرداخت کنید و علاوه بر این موضوعی مانند مالیات بر درآمد وجود نخواهد داشت.

سوال مهمی که در صورت درخواست شهروندی در ذهن متقاضیان در سرمایه گذاران نقش می بندد این است که اگر در خارج از کشور دومینیکا اقامتی داشته باشم و صرفا بخواهم از پاسپورت این کشور در خارج از آن استفاده کنم آیا باید به دولت این کشور مالیاتی بپردازم؟

پاسخ این سوال در بالا به طور آشکاری داده شد. این یکی از مهم ترین مزایای این پاسپورت برای سرمایه گذاران بوده است و از مزایای مهم آن این است که تابعیت این کشور یک ارزش و اهمیت بالایی دارد و حفظ حریم خصوصی بسیار مهم بوده و در صورتی که شخص تابعیت سوم خود را از کشورهای دیگری همچون ایران، ترکیه و غیره ابراز نکند، اطلاعی صورت نخواهد گرفت.

این دو مزایا بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و تاجران سراسر دنیا قرار گرفته است و آن ها را جذب گرفتن پاسپورت دومینیکا کرده است. بهره مند شدن از تمامی همکاری ها و فعالیت های اجتماعی و تجاری که صورت می گیرد براساس اینکه این کشور یکی از کشورهای مشترک المنافع می باشد مزایایی همچون تحصیلات دانشگاهی وجود دارد که همه این ها به این دلیل بوده است که این کشور یکی از مشترک المنافع ها و اتحاد سابق مستعمرات انگلیس می باشد و همین ها باعث شده است به یکی از کشورهای مهم برای دریافت پاسپورت از سمت سرمایه گذاران تبدیل شود.

از دیگر مزایای دریافت شهروندی دومینیکا این است که به همراه سرمایه گذار اصلی، همسر قانونی فرد و تمامی فرزندان زیر 18 سال و تمامی فرزندان 18 تا 30 سالی که از نظر مالی وابسته خانواده هستند یا از نظر جسمی یا ذهنی نانوان هستند بدون در نظر گرفتن سن آن ها می توانند تابعیت دریافت نمایند.

یکی از مهمترین شاخصه های دریافت پاسپورت دومینیکا این است که وابستگان درجه یک همچون خواهر یا برادر در صورتی که سنی زیر 25 سال داشته باشند و مجرد باشند و اثبات کنند که هیچ گونه درآمدی ندارند و وابسته مالی به فرد متقاضی دارند می توانند درخواست تابعیت نمایند.

همچنین والدین فرد متقاضی و همسر او در صورتی که وابستگی مالی به او داشته باشند و درآمدی هم نداشته باشند می توانند به همراه فرد اصلی سرمایه گذار، پاسپورت و شهروندی دریافت کنند.

روش های دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا

برای اینکه بتوانید از شهروندی دومینیکا بهره مند شوید باید دو معیار اصلی توسط ایالت تعیین شود. شما می توانید با هر دو روشی که در زیر آمده است اقدام به دریافت شهروندی نمایید و انتخاب بین آن ها بسته به سلیقه شما خواهد داشت:

روش های دریافت شهروندی دومینیکو

روش اول: کمک مالی به صندوق سرمایه گذاری اقتصادی کشور دومینیکا داشته باشید. این در صورتی  است که بخواهید پاسپورت دومینیکا را با هزینه کمتری دریافت نمایید.

روش دوم: خرید ملک در این کشور با شرطی که آن را به صورت 5 ساله نمی توانید به فروش برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *