وبلاگ

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی کدام شهرها هستند؟

ارزانترین-شهرهای-ترکیه
3.4/5 - (7 امتیاز)

ارزان‌ترین شهرهای ترکیه

مهاجرت به خارج از کشور مشکلات زیادی به دنبال دارد. به همین دلیل پیش از اقدام باید به خوبی در این باره تحقیق کرده و با یک برنامه ریزی درست برای مهاجرت اقدام کنید. یکی از مواردی که باید مد نظر داشته باشید، هزینه‌های مهاجرت است. شما باید تمام هزینه‌های مهاجرت اعم از هزینه‌های خوراک، پوشاک، اجاره و خرید خانه و … را مد نظر داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزانترین شهرهای ترکیه بپردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید تا پایان همراه ما باشید.

ارزانترین شهر ترکیه برای خرید ملک

در ادامه به معرفی ارزانترین شهرها در کشور ترکیه میپردازیم. البته ما توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب این شهرها تحقیق کرده و با اطلاعات کافی یک مورد را انتخاب کنید.

شهر آدی یامان

به طور متوسط ۱۴۶۰۰۰ لیر برای متراژ ۱۰۰ متر مربع لازم است. رنج قیمت از ۱۲۰۰۰۰ تا ۱۸۲۰۰۰ لیر است.

شهر آفیون

به طور متوسط ۱۷۰۰۰۰ لیر برای متراژ ۱۰۰ متر مربع لازم است. رنج قیمت‌ها ۱۴۲۰۰۰ لیر تا ۲۳۷۰۰۰ لیراست.

شهر آغری

به طور متوسط ۸۹۰۰۰ لیر برای متراژ ۱۰۰ متر مربع لازم است. رنج قیمت‌ها نیز از ۶۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ است.

آماسیا

آماسیا-در-ترکیه

به طور متوسط ۱۴۹۰۰۰ لیر برای متراژ ۱۰۰ متر مربع لازم است. رنج قیمت‌ها نیز از ۱۱۱۰۰۰ تا ۱۸۷۰۰۰ متغیر است.

آرتوین

به طور متوسط ۲۰۶۰۰۰ لیر برای متراژ ۱۰۰ متر مربع لازم است. رنج قیمت‌ها نیز از ۱۵۵۰۰۰ تا ۲۵۶۰۰۰ متغیر است.

گران‌ترین و ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

همان طور که گفتیم، ارزیابی تمام جنبه‌ها پیش از مهاجرت اهمیت زیادی دارد. شما باید علاوه بر قیمت مسکن، به هزینه دیگر ضروریات زندگی نیز توجه ویژه داشته باشید. شهرهای ترکیه از نظر گرانی و ارزانی در گروه‌ها و دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این دسته‌ها شامل مواد غذایی، حمل ونقل، پوشاک و… هستند. ما در ادامه به بررسی گران‌ترین و ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی می‌پردازیم.

گران‌ترین و ارزانترین شهرهای ترکیه از نظر مواد خوراکی

قیمت مواد غذایی نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. گران‌ترین مواد غذایی مربوط به شهر استانبول ترکیه است. اما شهرهایی مانند آدیمان، کیلیس و کازی آنتپ مواد غذایی ارزان‌تری دارند.

ارزانترین شهرهای ترکیه از نظر پوشاک

با توجه به این که مهاجرت به کشور ترکیه یک فرآیند سخت و پیچیده است، باید در انتخاب شهر و محل سکونت خود بسیار تحقیق کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت لباس است. کشور ترکیه در صنعت پوشاک بسیار موفق عمل کرده و درآمد‌های زیادی از این طریق کسب می‌کند. شهرهایی مانند کارابوک، بارتین، زونگولداک از ارزانترین شهرهای ترکیه برای خرید پوشاک هستند.  شهرهایی مانند ترابزون، اردو، آرتوین، گیرسون و گوموشحانه نیز از گران‌ترین شهرها محسوب می‌شوند.

گران‌ترین و ارزانترین شهرهای ترکیه از نظر حمل و نقل

آنکارا، گران‌ترین شهر ترکیه از نظر وسایل نقلیه است. آنکارا از نظر قیمت لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و مبلمان هم دارای قیمت‌های بسیار بالایی است.

شهر زونگولداک ترکیه

شهر زونگولداک ترکیه

شهر زونگولداک در ساحل دریای سیاه و شمال کشور ترکیه واقع شده و از ارزانترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. احتمالا نام این شهر از بلندترین کوهی که در کنار منطقه دوک قرار دارد، گرفته شده است. زمستان‌های این شهر سرد و تابستان‌های آن گرم و مرطوب است. شهر زونگولداک دارای دانشگاهی به نام کارالماس است که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است.

شهر قونیه ترکیه

یکی از زیباترین و ارزانترین شهرهای کشور ترکیه، شهر قونیه است. اگر به دنبال ارزانترین شهرهای ترکیه هستید، ما شهر قونیه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر برای ایرانیان مهاجر یک مورد مناسب محسوب می‌شود. ایرانی‌ها این شهر را بیشتر با مقبره مولانا، شاعر و عارف معروف، می‌شناسند. شهرهای آنتالیا، استانبول، ازمیر و کوش آداسی نزد گردشگران ایرانی بسیار محبوب هستند. اما شهر قونیه برای زندگی ایرانیان بسیارمناسب‌تر است.

سخن پایانی ارزانترین شهرهای ترکیه

مهاجرت امری هزینه‌بر وبسیار حساس است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدام، تمام شرایط و هزینه‌های مورد نیاز کشور مقصد را بررسی کرده و آگاهانه تصمیم به مهاجرت بگیرید. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، توصیه می‌کنیم شهرهای زونگولداک و قونیه را برای مهاجرت انتخاب کنید. این شهرها، از ارزانترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شوند و هزینه زندگی در این شهرها نسبت به سایر نقاط بسیار پایین تر است. ما در این مقاله به بررسی ارزان‌ترین شهرها از نظر خوراک، پوشاک ، مسکن و… پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

برای خرید ملک، اخذ اقامت، تحصیل و گرفتن هر نوع راهنمایی در مورد ترکیه فقط با مشاوران مجرب موسسه گلوبال کادرو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *