حقوقی و ثبتی, مهاجرتی

اقامت در مناطق ممنوعه ترکیه

4/5 - (4 امتیاز)

در سال های گذشته ترکیه با هدف جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاری دربهای خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد و با ایجاد انواع مختلف اقامت سعی به جذب سرمایه خارجی کرده است . همچنین این امر کمک زیادی به گسترش ساخت و ساز و شهرک سازی در مناطق مختلف ترکیه مخصوصا استانبول کرده است. اما این موضوع باعث تجمع گسترده خارجی ها در بعضی مناطق ترکیه به خصوص در شهرهای استانبول؛ ازمیر؛ آنکارا و آنتالیا شده است. وزارت کشور ترکیه در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ در قوانین مربوط به اخذ اقامت در این کشورتغییراتی اعمال کرد؛ که طبق این قوانین دیگر امکان ثبت آدرس و گرفتن اقامت  در مناطقی که ۲۰ درصد از آن را خارجی ها تشکیل داده باشند نیست. اعلام این مناطق توسط وازت کشور ترکیه انجام میشود و لیست آن در سایت این وزارت خانه قابل روئیت است. دانستن این موضوع قابل اهمیت است که افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند باید حتما قبل از هرگونه اقدام به خرید از اینکه ملک در منطقه ممنوعه نباشد اطمینان به عمل آورند. حال این سوال مطرح می شود که آیا این قانون شامل همه افراد میشود و یا استثنائاتی نیز دارد. در این مقاله سعی بر آن داریم که این استثنائات را مورد برسی قرار دهیم.

 

 

چه افرادی میتوانند در این مناطق اقامت بگیرند یا خرید ملک انجام دهند؟

 

افرادی که قبل از این قانون ملک خود را خریداری کرده باشند:

با وجود این قانون در خصوص مناطق ممنوعه اما افرادی که قبل از این قانون در این مناطق ملک را خریداری کرده باشند و ثبت آدرس و اقامت گرفته باشند برای تمدید مشکلی نخواهند داشت

توجه داشته باشید: اگر ملک را قبل از این قانون خریداری کرده باشید ولی تا به حال روی آن ملک اقدام به گرفتن اقامت نکرده باشید متاسفانه دیگر امکان گرفتن اقامت روی این ملک را ندارید.

 

دانشجویان:

دانشجویانی که دانشگاه آنها در مناطق ممنوعه واقع شده باشد با ارائه مدارک کافی میتوانند نسبت به خرید و یا اجاره ملک در این مناطق اقدام به عمل آورند و بدون مشکل آدرس خود را ثبت کنند.

توجه داشته باشید: این افراد تا زمان پایان تحصیل خود امکان گرفتن اقامت در این مناطق را دارند و بعد از آن برای تمدید اقامت به صورت های دیگر مانند( توریستی و یا ملکی) در این مناطق نمی توانند اقدام کنند.

 

خرید ملک شهروندی:

افرادی که قصد خرید ملک به منظور گرفتن شهروندی ترکیه را دارند ( ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار و بالاتر) هیچ محدودیتی در هیچ کدام از مناطق ندارند و میتوانند بدون در نظر گرفتن ممنوعیت ها خرید ملک خود را انجام دهند؛ همچین اگر فرد قصد تجمیع چند ملک برای گرفتن شهروندی را داشته باشد باز هم میتوانند در تمام مناطق خرید ملک خود را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *