مهاجرتی

با ویزای E2 چه مدت می توان در آمریکا اقامت داشت؟

ویزای e2
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از سوالات رایج درباره ویزای سرمایه گذاری E2  که پرسیده می شود این است که با این ویزا تا چه مدتی می توان در آمریکا زندگی کرد. قبل از این یادآوری می کنیم که این ویزا از طریق راه اندازی کسب و کار، شراکت در کسب و کار یا خرید فرانچایز گرفته می شود و به لحاظ اینکه اجازه قانونی کار را برای فرد و همسرش هم فراهم می آورد یکی از پرمزیت ترین ویزاهای آمریکاست.

 باید توجه داشت این ویزا از دسته ویزاهای غیرمهاجرتی است از این رو این ویزا برای مدت مشخصی امکان زندگی و کسب و کار را در خاک آمریکا برای فرد فراهم می کند. یکی از مزیتهای این ویزا در مقایسه با ویزاهای دیگر این است که فرد می تواند بدون محدودیت هر چند بار که شرایطش را داشته باشد آن را تمدید کند. این بدان معناست که فرد نمی تواند با این ویزا به صورت نامحدود در آمریکا اقامت داشته باشد اما با پایان گرفتن مدت آن در صورتیکه که کسب و کاری که با آن ویزا گرفته ادامه داشته باشد می تواند درخواست تمدید ویزای خود را بدهد و هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات تمدید این ویزا وجود ندارد. حال سوال این است که چنین ویزایی با این مزایا برای چه مدت صادر می شود؟

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

 اعتبار این ویزا که تقاضا برای آن در کنسولگریهای آمریکا داده می شود، پنج سال است. اما اگر در داخل آمریکا فرد بخواهد وضعیت E2  خود را تغییر دهد و برای این منظور درخواست دهد، « تغییر وضعیت E2 » با اعتبار دو ساله به فرد داده می شود. نباید فراموش کرد که تقاضا برای ویزای E2  که صرفا از خارج آمریکا و در کنسولگریهای این کشور داده می شود با درخواست برای تغییر وضعیت E2  متفاوت است. در واقع در داخل آمریکا نمی توان تقاضای ویزای E2  را داد و فقط می توان درخواست تغییر وضعیت را داد. در کل درخواست ویزای E2  در کنسولگریهای آمریکا ثبت و این ویزا با اعتبار پنج ساله داده می شود. با اتمام اعتبار ویزا در صورت حفظ  شروط و تداوم فعالیت تجاری ، می توان برای پنج سال دیگر تمدید کرد. در واقع در پایان پنج سال اعتبار این ویزا بررسی می شود که آیا فعالیت تجاری که با آن ویزا گرفته شده ، سودآور بوده است ، چه مقدار نیروی کار جذب شده است و آیا توانایی در پرداخت حقوق کارکنان و مالیاتها وجود دارد و با توجه به متغیرهایی از این قبیل درباره امکان تمدید این ویزا تصمیم گیری می شود. از این رو برای گرفتن ویزای E2  وضعیت کسب و کاری که فرد در آن سرمایه گذاری می کند و سودآور بودن آن بسیار مهم است. در صورت نامناسب بودن این شاخصها ، ممکن است ویزا تمدید نشود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *