وبلاگ ترکیه

حقوق پرستاران در ترکیه ۲۰۲۴

4.3/5 - (6 امتیاز)

اگر پرستار هستید و قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، حتما این سوالات در ذهن شما پیش آمده است. در حالت کلی، حقوق پرستاران در ترکیه بر اساس تجربه، مهارت، و منطقه یا شهر محل کار بسیار متفاوت در نظر گرفته می‌شود. میانگین حقوق یک پرستار در ترکیه حدود ۷۲,۳۸۰ لیر بوده و در حالت کلی دستمزدها از 25,000 لیر (کمترین) تا 50,000 لیر (بالاترین) متغیر است. در ادامه به بررسی بیشتر حقوق پرستار در سال ۲۰۲۴ در ترکیه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

میانگین حقوق پرستار در ترکیه ۲۰۲۴

ترکیه از سیستم بهداشت و درمان با کیفیت و بروزی برخوردار بوده و اکثر مشاغل پزشکی از جمله پرستاری دارای درآمد بالایی هستند.  درواقع سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سابقه کاری بیشتر باشد دستمزد نیز افزایش خواهد یافت.

 

عوامل موثر بر حقوق پرستار در ترکیه

حقوق پرستاران در ترکیه به چندین عامل مختلف مانند: تجربه، مهارت، سطح تحصیلات، منطقه یا شهر محل کار و خصوصی یا دولتی بودن مراکز بستگی دارد و از این بین میزان تجربه و تحصیلات از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌آیند. اگرچه جنسیت نباید بر میزان حقوق افراد تأثیری داشته باشد، اما این مورد نیز در ترکیه در حقوق پرستار تاثیرگذار هست. جالب است بدانید پرستاران زن ۶ درصد بیشتر نسبت به پرستاران مرد حقوق خواهند گرفت. به عنوان مثال اگر حقوق پرستار خانم حدود 38 هزار لیر باشد، پرستار آقا 33 هزار لیر حقوق دریافت خواهد کرد.

حقوق پرستاری در ترکیه باتوجه به سطح تحصیلات

قطعاً برای فعالیت در حرفه پرستاری، باید تحصیلات مرتبط داشته باشید؛ از طرفی حداقل مدرک موردنیاز در کشور ترکیه برای پرستاری، کارشناسی(لیسانس) است. به این نکته توجه کنید اگر در کشور دیگری مدرک پرستاری دریافت کرده باشید، برای کار در ترکیه نسبت به دنکلیک مدارک خود میبایست اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *