ارزی و بانکی, املاک

دوویز آلیم بلگسی یا همان گواهی تبدیل ارز در ترکیه چیست ؟

دوویز آلیم بلگسی یا همان گواهی تبدیل
4.7/5 - (15 امتیاز)

دوویز آلیم بلگسی یا همان گواهی تبدیل ارز در ترکیه چیست ؟

تا پیش از آنکه قوانین اعطای اقامت به خارجیها سختگیرانه تر شود و خارجیها از جمله ایرانیها عملا دیگر نتوانند اقامت توریستی دریافت کنند، بسیاری مجبور شده اند برای گرفتن اقامت در ترکیه ملک خریداری کنند. همچنین کما فی السابق دریافت شهروندی از طریق خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار هم ادامه دارد . بنابراین یکی از مسائلی که معمولا خارجی ها به ویژه ایرانیها در ترکیه با آن روبرو هستند خرید ملک است.

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

اهمیت دریافت دوویز آلیم بلگسی

 خرید ملک در ترکیه پیچیدگیهای خود را دارد و اگر خریدار خارجی باشد پیچیدگیهای آن نیز بیشتر می شود زیرا قوانین مربوط به خرید ملک توسط خارجیها متفاوت از آن چیزی است که برای شهروندان ترکیه وجود دارد. یکی از مسائلی که در خرید ملک از طرف خارجیها زیاد شنیده می شود دوویز آلیم بلگسی یا همان گواهی تبدیل ارز است. دریافت گواهی ارز یکی از ملزومات خرید ملک برای خارجیهاست و طبق ماده 13 بخشنامه بانک مرکزی ترکیه و قانون شهروندی این کشور خارجیهایی که می خواهند ملک یا زمین خریداری کنند، باید ابتدا به اندازه قیمت سند ارز یورو یا دلار خود را در یکی از بانکهای ترکیه به لیر تبدیل کنند و گواهی تبدیل ارز دریافت کنند.

 

نرخ تبدیل ارز

 این تبدیل ارز بر اساس نرخ بانک مرکز ترکیه انجام می شود و نرخ ارز معمولا بعد از ساعت 11 صبح اعلام می شود. این نرخ معمولا از نرخ خود بانک بهتر است اما معمولا کمی از نرخ بازار آزاد پایین تر است. یکی از اهداف اجباری شدن دریافت گواهی تبدیل ارز برای خرید اموال غیرمنقول توسط خارجیها تقویت لیر ترکیه است. زمانی که شما درخواست صدور گواهی تبدیل ارز به بانک می دهید، از شما اطلاعات هویتی از روی پاسپورت را می خواهد. به علاوه در همان قسمت توضیحات یا باید آدرس ثبتی ملکی را که می خواهید خریداری کنید، نوشته شود یا باید منطقه ای را که می خواهد در آنجا ملک خریداری کنید مشخص شود زیرا بانک یک نسخه از این گواهی تبدیل ارز را به اداره ثبت اسناد یا اصطلاحا اداره تاپوی آن منطقه ارسال می کند.

 

اهمیت مبلغ ثبت شده در تاپو و مقدار ارز مبادله شده

 قیمتی که اداره تاپو روی سند شما به عنوان خریدار ثبت می کند ، معادل ارزش گواهی تبدیل ارز به لیر ترکیه است. با توجه به اینکه در مواردی ارسال این گواهی به اداره تاپو به مشکل خورده و اداره تاپو عدم دریافت آن را اعلام کرده ، توصیه می شود هنگام دریافت این گواهی از کارمند بانک بخواهید پرینت ایمیل نامه ای را که بانک برای اعلام این گواهی به اداره تاپو می زند به شما بدهد. گواهی تبدیل ارز شما به این ایمیل پیوست می شود. شما می توانید با این پرینت به اداره تاپو مراجعه کنید و در صورتیکه اداره تاپو اعلام کرد گواهی تبدیل ارز را از بانک دریافت نکرده است شما این پرینت را ارائه می کنید. درباره خرید ملک با هدف گرفتن شهروندی در نوشتن توضیحات باید بیشتر دقت کرد زیرا با توجه به هزینه بالای شهروندی هر گونه اشتباه در توضیحات مربوط به گواهی تبدیل ارز می تواند دردسرساز باشد.

آخرین مطالب وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *