اقامت و تحصیل در ترکیه, حقوقی و ثبتی

قوانین جدید دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در سال ۲۰۲۴

5/5 - (1 امتیاز)

ترکیه به عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای سرمایه گذاری و خرید ملک توسط ایرانیان می باشد ؛ که به دلایل نزدیکی جغرافیایی؛ قرابت فرهنگی و شرایط آب و هوایی مطلوب توجه بسیاری از ایرانیان به خود جلب کرده  است. در این مقاله قصد داریم به تحلیل آخرین قوانین دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در سال ۲۰۲۴ بپردازیم.

 

 

خرید ملک و دریافت شهروندی ترکیه :

یکی از ساده ترین و محبوب ترین راههای دریافت شهروندی ترکیه خرید ملک با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار است. این ملک می توند یک یا ترکبیی از چمد واحد مسکونی یا تجاری باشد. افراد می توانند با سرمایه گذاری بالای ۴۰۰ هزار دلار برای خود ، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود شهروندی اخذ نمایند. حائز اهمیت است که ملک مورد نظر برای اخذ شهروندی باید دارای شرایط زیر باشد.

 

۱- خرید از فرد ترک:

ملک مورد نظر باید از یک فرد ترک خریداری شود به عبارت دیگر فروشنده باید اصالت ترک داشته باشد و خرید ملک از افرادی که شهروندی خود را از طریق سرمایه گذاری یا سایر روش ها  دریافت کرده باشند شرایط اخذ شهروندی را ندارد.

 

۲- عدم وجود محدودیت در مناطق ممنوعه :

خرید ملک شهروندی در مناطق ممنوعه محدودیت ندارد و امکان درخواست شهروندی در هر نقطه از ترکیه وجود دارد.

۳- تجمیع ملک ها:

امکان تجمیع چند ملک به ارزش کل ۴۰۰ هزار دلار برای درخواست شهروندی وجود دارد.

۴- سند به نام یک نفر:

سند ملک باید فقط به نام یک نفر باشد؛  ملک دارای سند مشاع شرایط  شهروندی ندارد. به طور مثال: افرادی که به صورت خانوادگی اقدام به اخذ شهروندی می نمایند نمی توانند سند را به صورت اشتراکی با همسر خود خریداری کنند و سند باید به طور کامل به نام یک نفر از زوجین باشد

۵- نوع ملک:

ملک می تواند مسکونی یا تجاری باشد ولی نباید در مناطق نظامی؛ صنعتی یا کشاورزی واقع شده باشد.

 

نکته بسیار مهم: گزارش کارشناسی ملک (اکسپرتیز)، برگه تبدیل ارز (دوویز آلیم بلگه سی)، فیش های واریزی بانکی، مبلغ مندرج بر روی سند ملک باید هر کدام به صورت جداگانه مبلغ ۴۰۰ هزار دلار را تکمیل کرده باشند.

 

 

 

قوانین جدید شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۴:

 

محدودیت خرید زمین:

طبق قوانین جدید امکان خرید زمین به منظور دریافت شهروندی وجود ندارد

ارزش گذاری پروژه های در حال ساخت براساس قیمت تمام شده پروژه نیست بلکه بر اساس پیشرفت پروژه و قیمت منطقه تعیین می شود.

حضور افراد خانواده:

حضور شخص سرمایه گذار و همسرشان در دو مرحله از فرآیند ( انگشت نگاری و تکمیل مدارک)الزامی است و امکان دادن وکالت برای مراحل درخواست شهروندی وجود ندارد( حضور فرزندان زیر ۱۸ سال الزامی ندارد)

 

خلاصه:

در سال ۲۰۲۴ تغییرات مهمی در قوانین دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک اعلام شده است. بر اساس این قوانین یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین راههای دریافت شهروندی ترکیه خرید ملک با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار می باشد. این ملک می تواند یک واحد مسکونی یا تجاری یا ترکیبی از چند واحد باشد. در این روند خرید از فرد ترک الزامی است و محدودیتی در خصوص مناطق ممنوعه اعلامی از طریق اداره مهاجرت وجود ندارد.

امکان تجمیع چند ملک به ارزش کل ۴۰۰ هزار دلار برای درخواست شهروندی وجود دارد اما سند ملک باید فقط به نام یکی از زوجها باشد؛ این ملک باید دست اول باشد و تاکنون فرد دیگری روی آن شهروندی نگرفته باشد؛ همچنین نوع ملک می تواند مسکونی یا تجاری باشد اما نباید در مناطق نظامی ؛ صنعتی یا کشاورزی واقع شده باشد.

برای درخواست شهروندی مدارک مورد نیاز شامل ارزش ملک بیش از ۴۰۰ هزار دلار؛ گزارش اکسپرتیز معتبر؛ حساب بانکی به نام خریدار؛ سند معتبر؛  برگه دویز آلیم بلگه سی و عکس  می باشد۰

قوانین جدید اعلامی در سال ۲۰۲۴ خرید زمین به منظور دریافت شهروندی را ممنوع کرده و ارزش گذاری پروژههای درحال ساخت را براساس پیشرفت پروژه و قیمت منطقه تعیین نموده است. همچنین حضور شخص سرمایه گذار و همسرشان را در دومرحله از فرایند ( انگشت نگاری و تکمیل مدارک) الزامی دانسته است و امکان دادن وکالت برای مراحل درخواست شهروندی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *