مهاجرتی

چهل فرانچایز برتر برای ویزای E2

چهل فرانچایز برتر برای ویزای E2
5/5 - (5 امتیاز)

فهرست مطالب

تماس با کارشناس ویزای E2

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

در این مطلب چهل فرانچایز برتر از نظر تعداد شعب را به شما که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق خرید فرانچایز و دریافت ویزای E2  را دارید معرفی کنیم.ابتدا باید تاکید کرد که در آمریکا هزاران فرانچایز برای این منظور وجود دارد اما اینها جزء بهترین ها هستند.

 طبق آخرین آمار، بیش از هفت هزار فرانچایز در آمریکا وجود دارد که از این تعداد بیش از پانصد فرانچایز شرایط دریافت ویزای E2  را دارند. در این میان ما چهل فرانچایز برتر را انتخاب کرده ایم که به شما معرفی خواهیم کرد.

البته معرفی اینها به این معنا نیست که اینها لزوما مناسب شما باشند، بلکه صرفا از روی آمار و برای آگاهی شما دسته بندی شده اند.شما هم می توانید با جستجو، مطالعه و تحقیق، که البته پر زحمت و زمانبر خواهد بود، فرانچایز مناسب خود را پیدا کنید، اما از طریق ما این کار برای شما بسیار راحت و مطمئن تر انجام خواهد شد.

 

ممکن است در این لیست اسامی بزرگی مثل فروشگاههای یو پی اس  ، مک دونالد و دانکن دونات را نبینید،  زیرا این شرکتها اساسا با دارندگان ویزای E2  کار نمی کنند. به عنوان مثال شرکتهای مک دونالد و دانکن دونات اساسا با کسانی کار می کنند که تجربه رستوران داری در آمریکا را داشته باشند.

در بخش اول این مطلب، بیست شرکت برتر را به شما معرفی میکنیم :

مک دونالد

1. شرکت بهداشتی و زیبایی گریت کلیپس

شرکت بهداشتی و زیبایی گریت کلیپس طبق آمار تا اواخر سال دوهزار و بیست و یک، 4447 هزار شعبه در آمریکا داشته. گریت کلیس Great Clips ، مجموعه سالنهای آرایشی است که دفتر اصلی آن در میناپولیس مینه سوتا است که در سال 1982 تاسیس شده و بیش از چهل و دو سال سابقه فعالیت دارد. حداقل سرمایه برای خرید فرانچایز از این شرکت 178 هزار دلار است.

2. شرکت سالنهای آرایشی بهداشتی اسپورت کلیپس

شرکت سالنهای آرایشی بهداشتی اسپورت کلیپس  SportClips هزار و هشتصد شعبه دارد و دفتر مرکزی آن در مینه سوتاست. این شرکت در سال 1995 تاسیس شده است. حداقل سرمایه گذاری در فرانچایزهای این شرکت 246 هزار دلار است. البته این شرکت در دوران کرونا لطمه زیادی خورده و شرایط آن به آرامی درحال بهبود است.

3. شرکت کم درای Chem-Dry

 شرکت کم درای Chem-Dry  دارای 1692 شعبه می باشد و در سال 1994 تاسیس شده است و در زمینه خدمات نظافتی فعالیت دارد که حداقل سرمایه گذاری در آن از 69 هزار دلار شروع می شود.

4. شرکت دمیدز

دمیدز The Maids  هم در زمینه نظافت منزل تخصص دارد. سال تاسیس آن 1979 است و 1500 شعبه دارد. شما می توانید فرانچایز این شرکت را با حداقل 57 هزار دلار دریافت کنید.

5- شرکت پاپا مورفیز

شرکت پاپا مورفیز Papa Murphy’s  فعال در زمینه غذا و نوشیدنی و در واقع در کار فروش پیتزاست. 1239 شعبه در سراسر آمریکا دارد و در سال 2004 تاسیس شد.

6 - شرکت بادجت بلایندز

شرکت بادجت بلایندز Budget  Blinds  با 1200 شعبه بیش از سی سال پیش تاسیس شد که می توان با سرمایه ای بالای ۱۴۰ دلار صاحب یکی از فرانچایزهای آن شد. این شرکت در کار تولید و عرضه پوشش های مختلف برای پنجره ها و پرده و کرکره است.

7. شرکت مثنیزیوم Mathnasium  

فعال در زمینه های دوره های آموزشی به ویژه در زمینه ریاضی است که در سال 2003 تاسیس شد و اکنون 951 شعبه در آمریکا و کشورهای دیگر دارد. برای سرمایه گذاری در فرانچایزهای این شرکت نیاز به حداقل 112 هزار دلار سرمایه است.

8. شرکت ماینکی Meineke

این شرکت در ۷۰۰ مکان شعبه دارد و در کار تعمیرات خودروست. این شرکت برای مشتریان تعمیرات خودرو در آمریکا نامی آشناست.

9. شرکت لان داکتر

 Lawn Doctor   با 613 شعبه حدود پنجاه سال سابقه دارد و در کار خدمات چمن زنی و سمپاشی است و حداقل سرمایه گذاری در آن 116 هزار دلار است.

Mathnasium- 

10. شرکت ریتاز

 Rita’s  شرکتی با 565 شعبه تولید و فروش بستنی است و حداقل سرمایه گذاری در آن ۱۵ هزار دلار است از این رو احتمالا برای دریافت ویزای E2  باید سرمایه گذاری بیشتری در حد هشتاد تا صد هزار در آن انجام داد.

11. آمکو ترنسمیشنز

 AAMCO Transmissions  با 562 شعبه بیش از پنجاه سال پیش تاسیس شد و کار آن تعمیر و تعویض جعبه دنده خودرو است.

12. شرکت هند اند استون

 Hand & Stone  خدمات ماساژ ارائه می کند و 506 شعبه دارد. در سال 2005 تاسیس شده و حداقل سرمایه گذاری در آن 591 هزار دلار است.

13. شرکت رایت ات هوم

 Right at Home  ارائه کننده خدمات نگهداری از سالمندان 505 شعبه دارد و حدود بیست سال پیش تاسیس شده است. حداقل سرمایه گذاری در آن 87 هزار دلار است.

14. شرکت آکسی فرش

 Oxi Fresh  فعال در زمینه شستشوی فرش با 460 شعبه است و در سال 2006 تاسیس شد. حداقل سرمایه گذاری در فرانچایزهای این شرکت 47 هزار دلار است.

15. شرکت ناین راوند

 9Round  فعال در عرصه سالنهای ورزشی و بدنسازی است. 444 شعبه دارد. در سال 2008 تاسیس شد و حداقل سرمایه گذاری برای شروع کار در این شرکت 113 هزار دلار است. این شرکت هم در دوران کرونا به شدت آسیب دید و برای سرپا شدن دوباره مسیر سختی را پیموده است. کسانی که اخیرا فرانچایزهای این شرکت را خریداری کرده اند می گویند درآمدشان چندان مناسب نیست.

 

16. شرکت ماکو

 Maaco  فعال در زمینه تعمیرات خودرو است و حداقل سرمایه گذاری در آن 280 هزار دلار است. این شرکت فقط در داخل آمریکا 411 شعبه دارد.

17. شرکت سایناراما  Signarama

 ارائه کننده خدمات بازرگانی است و 389 شعبه دارد و در 1986 تاسیس شد. حداقل سرمایه گذاری در آن 120 هزار دلار است.

18. ان هانس NHance

  383 شعبه دارد و حداقل سرمایه گذاری 58 هزار دلار است و تخصص آن در نوسازی وسایل چوبی و کابینت آشپزخانه است.

19. وان اور هیتینگ اند ایر کندیشنینگ

 One Hour Heating & Air Conditioning  375 شعبه دارد و در 2003 تاسیس شد و حداقل سرمایه گذاری در آن  25 هزار دلار است و در زمینه سیستمهای گرمایشی و تهویه هوا فعالیت دارد. البته در اینجا هم برای ویزای E2  لازم است حداقل سرمایه گذاری بالای هشتاد هزار دلار باشد.

20. شرکت ماسکیتو جو

 Mosquito Joe  با 374 شعبه در سال 2012 تاسیس شد و در زمینه خدمات سمپاشی محیط فعالیت دارد. حداقل سرمایه گذاری در آن 109 هزار دلار است.

اگر نخواهیم خیلی درگیر کار فرانچایز باشیم چه کار کنیم؟

همواره شاهد این هستیم تعداد افرادی که سرمایه بالایی دارند مثلا پنج میلیون دلار و ده میلیون دلار ، هر روز بیشتر می شود. این افراد گاهی در کشورهای مختلف شرکت ها و فعالیت های بازرگانی دارند و برخی از آنها دوست دارند به همراه خانواده خود به آمریکا نقل مکان کنند و یکی از گزینه های مناسب برای آنها از طریق دریافت ویزای سرمایه گذاری E2  است. البته معمولا این افراد نمی خواهند خیلی در محل کار وقت بگذرانند و مثلا اگر یک مغازه بستنی فروشی باز می کنند حوصله و وقت آن را ندارند اسکوپ بستنی برای مشتری درست کنند. آنها ترجیح می دهند بیشتر مدیریت کسب و کار خود را داشته باشند و حتی از راه دور آن را مدیریت کنند زیرا آنها معمولا چند شرکت و مغازه در جاهای مختلف از جمله کشور خود دارند و مرتب بین آنها در رفت و آمد هستند.

 بنابراین اگر می خواهید ویزای سرمایه گذاری آمریکا دریافت کنید و در عین حال هر روز درگیر کار نباشید باید در انتخاب گزینه مناسب دقت کنید یعنی هم نوع کسب و کار مهم است و هم اینکه این کسب و کار را از چه شرکتی خریداری می کنید. درباره مدل و شکل فرانچایز و مقررات آن قضیه راحت تر است زیرا اطلاعات درباره آنها موجود است و می توان موردی را پیدا کرد که با خواست شما مطابقت داشته باشد. اما پیدا کردن شرکت مناسبی که فرانچایز مد نظر شما را بفروشد دشوارتر می شود زیرا هم اکنون شرکت ها و افراد سودجو و کلاهبرداری وجود دارد که متقاضیان خارجی را که دنبال درآمدهای کلان و راحت هستند و می خواهند ویزای سرمایه گذاری کسب کنند شناسایی می کنند و با دادن وعده های پوچ از آنها کلاهبرداری می کنند زیرا درآمد کلان بدون زحمت بیشتر از آنکه واقعیت باشد خیال پردازی است و حتی اگر کسب و کاری هم به ظاهر این ویژگی را داشته باشد، احتمال شکست آن بالاست.

مهم است که در خرید فرانچایز به نمودار عملکرد شرکت ها و فعالیت های فروشنده فرانچایز در سالهای گذشته نگاه کنید که چه میزان موفقیت یا شکست داشته اند و اینکه آیا خسارت ناشی از ورشکستگی فرانچایز را برای خریدار جبران کرده اند. شرکت آمریکایی جستجوگر فرانچایز طرف قرارداد با گلوبال کادرو در تمام سالهای فعالیت خود با خریداران زیادی درباره نحوه خرید فرانچایز صحبت کرده و اطلاعات زیادی از آنها درباره زمان افتتاح، زمان به سودآوری رسیدن و اینکه چه زمانی درآمد شرکتشان به بیش از پنج هزار دلار در ماه رسیده است جمع آوری کرده. البته رقم پنج هزار دلاری درآمد ماهیانه حداقلی است که معمولا مشتریان خیالشان از بابت روی ریل افتادن کسب و کارشان و تضمین ویزای E2 راحت می شود در حالیکه معمولا هدف خیلی بالاتر از این مقدار است.

البته گفتگو با آنهایی که در این مسیر ناموفق بوده اند و نتوانسته اند این ویزا را دریافت کنند نیز می تواند به شما کمک زیادی بکند و از تجربه های آنها بهره مند شوید.

فرانچایز

هنگامی که وارد گفتگو با فروشنده فرانچایز می شوید باید خیلی از مسائل از جمله قیمت واقعی فرانچایز، عملکرد آن و ریسک احتمالی و موضوعاتی از قبیل جبران خسارت و غیره را در نظر داشته باشید. برخی از مسائل تخصصی تر هم وجود دارند برای مثال کارها چگونه تقسیم می شود، آیا خریدار و فروشنده فرانچایز هر دو به حساب بانکی شرکت دسترسی خواهند داشت ، لیست درآمدها و همچنین مخارج شرکت چگونه خواهد بود و شما چه اختیارات و محدودیتهایی در این خصوص و دیگر مسائل مربوط به شرکت خواهید داشت ، شما چگونه می توانید سرمایه گذاری خود را در شرکت رهگیری کنید ، جلسات شما با فروشنده فرانچایز چگونه خواهد بود و در چه بازه های زمانی انجام می گیرد.

 شما همچنین لازم است از طریق وکیل مهاجرتی خود از این موضوع مطلع شوید که در این رابطه چه شرایطی باید برقرار باشد تا دریافت ویزای E2  قطعی شود و پس از آن نیز چه شرایطی باید باشد تا این ویزا ادامه پیدا کند و باطل نشود. باید توجه داشت فرانچایزهایی که شما می خرید به مداخله مستقیم و فعالیت خودتان هم نیاز دارد تا واجد شرایط دریافت ویزای E2 باشید و مثل زمین یا خانه یا سهام در بورس نیست که بخرید و بدون اینکه بخواهید فعالیتی انجام دهید برای شما سودآوری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *