وبلاگ

بیشترین مشاغل ایرانیان در استانبول

Rate this post

تركيه در همسايگى ايران قرار دارد. و گردشگران زيادى ساليانه به اين كشور سفر مى كنند. و تعداد زيادى براى كسب و كار به كشور تركيه سفر مى كنند.
با افزايش آمار ايرانيان در استانبول و راه اندازى كسب و كار تعداد رستوران و كافه هاى ايرانى در استانبول رو به افزايش است.

استانبول يكى از بزرگترين شهرهای تركيه است كه فرصت هاى گوناگونی را براى فعاليت ، به خصوص برای ايرانيان، ايجاد كرده است.

يكى از منطقه هايى كه ايرانيان زيادى در آن سكونت دارند، منطقه بيليكدوزو است ، كه در بخش اروپايى و در محدود خيابان هاى جمهوريت قرار دارد.

در منطقه بيليكدوزو شمارى از انواع رستوران هاى ايرانى ،قنادى ها،نانوايى ،شركت هاى خدمات بازرگانى و مشاور املاك كه توسط ايرانيان دايره شده است، را می توانید بينيد.

صحبت های دو فرد ایرانی درباره راه اندازی کافه و رستوران در ترکیه

به گفته يكى از صاحبان مغازه هاى ايرانى در اين منطقه ، با اشاره به شرايط مناسب بازارهاى تركيه براى سرمايه گذارى چنين گفت که ، قصدش از به تركيه آمدن براى مهاجرت به كشورهاى اروپايى بوده اما بعد از مدتى با شرايط مناسب از لحاظ فرهنگى كه به كشورمان نزديك است، تصميم گرفته كه در اين منطقه يك غذاخورى ایرانی راه اندازی نماید.

اين كارفرماى ايرانى همچنین به استقبال مردم تركيه نسبت به غذاهاى ايرانى ، نوع پخت و سبك و طعم آن نیز اشاره کرد.

شرايط سرمايه گذارى در بازارهاى تركيه در قياس با وضعيت ايران بهتر است. و تركيه از لحاظ سطح كيفى خدمات بهترى نسبت به ايران دارد.

يكى ديگر از كارفرماهاى ايرانى كه در اين منطقه يك كافه به سبك ايرانى راه اندازى كرده است، اعلام كرد: تصميم گرفتيم يك رستوران متفاوت براى ايرانى ها و مردم ترك باز كنيم.

هدف از اين كار آشنا كردن مشترى هاى ترك از سبك هاى ايرانى است. با توجه به اينكه در اين منطقه ايرانى هاى زيادى زندگى مى كنند، اماتنها ٥درصد اهالى اين منطقه را تشكيل مى دهند.

هدف ما جذب مشترى هاى ترك نیز می باشد. و غذاهاى ما مورد پسند مشترى هاى ترك واقع شده است.

ايرانى هاى زيادى به جز راه اندازى كسب و كارهاى كوچك و بزرگ در زمينه هاى متفاوتى چون هنرى و خدمات و تجارى نيز فعاليت مى كنند. و براساس آمارهاى داده شده در سال ٢٠١٨ميزان خريد مسكن توسط شهروندان ايرانى افزايش يافته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *