وبلاگ

ازدواج موقت در ترکیه

ازدواج موقت در ترکیه برای ایرانیان
3.6/5 - (7 امتیاز)

اگر می‌خواهید با ازدواج موقت در ترکیه آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. ازدواج موقت نوعی از ازدواج است که مدت آن کوتاه بوده و عموماً بیش از یک سال دوام نمی‌آورد.

این نوع ازدواج در ترکیه یکی از راهکارهایی است که اتباع خارجی به دلیل زمان کوتاه آن برای گرفتن اقامت، لازم نبودن هزینه، تحصیل و یا غیره برای تابعیت ترکیه و اقامت دائم در این کشور پیگیری می‌کنند.

آیا این نوع ازدواج در ترکیه رایج و قانونی بوده و برای اقامت و تابعیت در این کشور پذیرفته می‌شود؟ چه نکاتی در مورد این موضوع وجود دارد؟ در ادامه به این مطلب پرداخته و با آن آشنا می‌شویم.

آیا ازدواج موقت در ترکیه مورد پذیرش است؟

کشور ترکیه قوانین به خصوص و شروطی برای ازدواج تعیین کرده و تابع قوانین بین المللی ازدواج است که هر فرد با رعایت آن‌ها می‌تواند اقامت ترکیه را دریافت کند و رسماً شهروند ترکیه محسوب شود.

ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه

مدارک و اقدامات لازم برای ازدواج مانند: داشتن پاسپورت، شناسنامه، برگه‌ تجرد، چند قطعه عکس، گواهی طلاق برای افراد طلاق گرفته (اگر فرد طلاق گرفته دختر باشد باید حداقل باید ۳۰۰ روز از طلاق خود گذشته باشد.) داشتن آزمایش‌های پزشکی برای عدم بیماری‌های مربوط به ازدواج با مراجعه به بیمارستان‌ها، تمام شدن سن قانونی که همان ۱۸ سال برای دختر‌ها و پسر‌ها می‌باشد، مراجعه هر فرد به کنسولگری و وزارت امور خوارجه کشور خودش و کشور ترکیه و غیره در این کشور می‌باشد.

برخی افراد برای دور زدن قوانین این کشور این راه را برای خود انتخاب می‌کنند یا برخی دیگر نیز گمان می‌کنند برای پیشروی سریع‌تر در کار یا اهدافشان این ازدواج راه کوتاه و مناسبی است اما این روش‌ها پاسخگوی آن‌ها نیست و نمی‌توانند اقامت کشور ترکیه را به دست آورند.

شرایط ازدواج موقت در ترکیه

ازدواج-موقت-در-ترکیه

 

در کشور ترکیه ازدواج موقت وجود ندارد پس همان طور که پیش‌تر اشاره شد این نوع از ازدواج مورد پذیرش ترکیه نیست. برای پذیرش اقامت در این کشور باید با کسی که دارای ملیت ترکیه می‌باشد یا دارای تبعه‌ ترکیه است و پناهنده نبوده ازدواج کنید.

همچنین  نخستین و مهم‌ترین مورد این است که ازدواج دائمی باشد و در دفتر اسناد ثبت و قانونی شود‌ و فرم و گواهی‌های مرتبط به آن توسط هر دو نفر کامل شود.

مجازات و پیگیری قانون ترکیه برای افراد متخلف

ترکیه برای جلوگیری از هدف افراد کلاهبردار و سودجو مدت ازدواج را ۳ تا ۵ سال تعیین نموده و لازم دانسته که زوجین از یک دیگر جدا نشوند. دولت این کشور پیگیر مسئله‌ واقعی یا صوری بودن ازدواج و دوام زندگی زوجین برای دادن اقامت به اتباع خارجی می‌باشد و روی این مسئله بسیار تحقیق می‌کند. پس شخصی که این قانون را رعایت کند و در این مدت با همسر خود زندگی کند می‌تواند اقامت خود را از ترکیه دریافت کند و جهت گرفتن پاسپورت ترکیه برای خود اقدام کند.

ثبت قانونی و رسمی ازدواج در ترکیه

همچنین اگر این کشور متوجه افرادی شود که بخواهند قانون ترکیه را در حوزه‌ ازدواج دور بزنند و فریب قانون را انتخاب کنند یا کسانی که قصد ازدواج صوری را داشته‌ باشند، مجازات سخت و سنگینی را برای آن‌ها اعمال خواهد کرد. حتی گاهی اوقات هم به زندان و جریمه‌ نقدی از سوی این کشور منجر می‌شود.

سخن آخر

همان طور که در این مطلب در مورد ازدواج موقت در ترکیه صحبت کردیم، این نوع ازدواج در ترکیه به رسمیت شناخته نمی‌شود و راه مناسبی برای دریافت اقامت در ترکیه نیست. در نتیجه لازم می‌باشد راه‌های دیگری مانند ازدواج دائم با در نظر گرفتن قوانین گفته شده، سرمایه گذاری و تجارت یا کار، خرید خانه و تحصیل در این کشور برای پذیرفته شدن به عنوان شهروند ترکیه را انتخاب کنید.

همچنین سنجیدن همه‌ جوانب را نیز در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت موسسه‌ بین المللی گلوبال کادرو مراجعه فرمایید. این موسسه‌ خصوصی با داشتن شعبه‌هایی در داخل و خارج از ترکیه و در اختیار داشتن مجوز رسمی از سوی دولت ترکیه مشغول به کار می‌باشد. این موسسه برای دادن هر نوعی از خدمات در قراردادهای مختلف به شما آمادگی کامل را دارا است.

هزینه‌ خدمات استاندارد و مناسب بوده و به نوع خدمات ارائه شده به شما برمی‌گردد که توسط مسئول معین شده از سوی این موسسه‌ بین المللی و با توجه به موضوعات متفاوت به شما اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *