ثبت شرکت, حقوقی و ثبتی

استعلام شرکت ثبت شده در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه
4.5/5 - (10 امتیاز)

برای ثبت شرکت در ترکیه علاوه بر اینکه باید الزامات آن را از جمله سرمایه لازم ، مدارک مربوط به سهامدار یا سهامداران ، آدرس فیزیکی شرکت و غیره را فراهم کنیم ، لازم است عنوانی را برای آن انتخاب کنیم که بر اساس قوانین ثبت تجاری ترکیه ، باید شامل نام شرکت ، نام دستکم یک نفر از سهامداران ، نوع فعالیت شرکت و در نهایت نوع شرکت ( شخصی ، مسئولیت محدود یا سهامی ) باشد.

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

همخوانی نام شرکت ثبت شده در ترکیه

بدون شک این پرسش در ذهن شما به وجود می آید که چگونه بفهمیم نامی که برای شرکت انتخاب کرده ایم قبلا به صورت یک شرکت ثبت شده در ترکیه وجود نداشته باشد؟ در این مورد نیز وزارت بازرگانی ترکیه راه حلی ساده را پیش پای شما گذاشته است و آن استعلام از سایت اینترنتی  دفتر روزنامه رسمی ثبت تجاری ترکیه است که می توانید در آنجا با وارد کردن اسم مورد نظری که برای شرکت خود انتخاب کرده اید مطمئن شوید که این اسم قبلا ثبت نشده است و استعلام نام شرکت ثبت شده در ترکیه را به راحتی انجام دهید.

استعلام بدهی های مالیاتی شرکت در ترکیه

 به علاوه فرد یا افرادی که شرکتی را در ترکیه تاسیس می کنند و ثبت شرکت در ترکیه را انجام می دهد در صورتیکه خودشان هم چه به واسطه شرکت خود و چه از طرق دیگر اقامت گرفته باشند، می توانند از طریق شماره کیملیک یا همان کارت اقامت و شناسایی خود در سامانه دولت الکترونیک که در زبان ترکی به آن E-Devlet  گفته می شود ، ثبت نام کرده و اطلاعات مربوط به شرکتی را که به نام خودشان ثبت کرده اند و دیگر موارد مرتبط با آن از جمله مسائل مالیاتی مشاهده و در صورت نیاز بدهیهای مالیاتی خود را پرداخت کنند.

سامانه ثبت مرکزی شرکت ها در کشور ترکیه

با توجه به اینکه تشابهات اسمی نیز در برخی از موارد می تواند به زیان یا به سود یک شرکت باشد ، از این رو با دیدن اسامی مشابه ثبت شده در فهرست شرکتهای ترکیه ، می توانید انتخاب بهتری برای نام شرکت خود داشته باشید. همچنین پس از آنکه شرکت خود را ثبت تجاری کردید، می توانید به اطلاعات آن چه اطلاعات ثبتی و چه اطلاعات مربوط به مالیاتها و بدهیهای شرکت به دولت و دیگر موارد مرتبط با شرکت خود در سامانه ثبت مرکزی یا یکپارچه شرکت ها در ترکیه موسوم به مرسیس MERSİS دسترسی پیدا کنید و استعلام شرکت ها در ترکیه را در دست داشته باشید.

 شما از طریق این سامانه می توانید بسیاری از امور اداری و مالیاتی شرکت خود را هم به راحتی پیگیری کنید و انجام دهید. در سامانه مرسیس هر فرد حقوقی یعنی شرکت یا سازمان یا نهاد و تشکیلات مشابه آنها شناسه اختصاصی خود را دارد که در سیستم با آن شناخته می شود.

ثبت شرکت در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *