حقوقی و ثبتی

ازدواج بین المللی در ترکیه

4.3/5 - (19 امتیاز)

فهرست مطالب

ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند بستر مناسبی برای اخذ ویزای پیوستن به همسر و مهاجرت به اروپا و آمریکا باشد. زوج‌هایی که به هر دلیل یکی از طرفین و یا هر دو آنها نمی‌توانند برای ثبت ازدواجشان در ایران حاضر شوند و یا کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارند، سند ازدواج ایران را نمی‌پذیرد، کشور ترکیه را به عنوان مقصد اول ثبت ازدواج بین المللی بر می‌گزینند. مؤسسه گلوبال کادرو با در اختیار داشتن امتیاز دارالترجمه رسمی و مهر و امضای معتبر در رده مؤسسات حقوقی تمام عیار قرار دارد. این موسسه نه تنها در ثبت ازدواج در ترکیه ، بلکه در زمینه ارائه راه‌حل‌های بی‌نظیر برای مشکلات حقوقی  و تهیه مدارک مورد نیاز نیز به افراد خدمات ارائه می‌کند.

تماس با کارشناس ثبت ازدواج در ترکیه

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

+905537164401

ازدواج بین المللی در ترکیه

اگر ثبت ازدواج فارغ از ملیت زوجین در کشور ترکیه در شهرداریها و طبق قوانین این کشور انجام شود، مدارک صادر شده  به چند زبان بوده و در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی به رسمیت شناخته  می شود و اصطلاحا ازدواج به صورت بین المللی ثبت شده است. پس از این درصورتی که یکی از زوجین تبعه کشور خارجی باشد میتوانند ازدواج خود را طبق قوانین کشور متبوع ثبت نمایند . در مورد اتباع ایران،   با ارائه مدرک ازدواج به سفارتخانه یا کنسولگری ایران در ترکیه و ثبت اطلاعات آن در شناسنامه و سامانه ثبت احوال ایران ، ازدواج در ایران نیز جنبه رسمی و قانونی پیدا می کند.

 شرایط ازدواج بین المللی در ترکیه

انجام کارهای حقوقی در هر کشوری باید طبق قانون آن کشور صورت گیرد و مراحل و مراتب قانونی آن طی شود.  ازدواج در ترکیه نیز به همین صورت است. ازدواج در ادارات شهرداری ترکیه صورت می‌گیرد. برای ازدواج بین‌ المللی در ترکیه ابتدا باید مدارک مورد نیاز تهیه شود. تهیه مدارک برای اشخاص با شرایط مختلف، متفاوت بوده و هر مدرکی مورد قبول شهرداری های ترکیه نیست.

مدارک ازدواج بین المللی در ترکیه

علاوه بر مدارک هویتی، مهمترین مدرک برای ازدواج در ترکیه ، گواهی تجرد است که نشان می دهد فرد مجردو صلاحیت ازدواج دارد ، یعنی اصلا ازدواج نکرده ، طلاق گرفته یا همسرش فوت کرده است. این بخش مهم از مدارک ازدواج بین المللی ترکیه که برای کلیه اتباع خارجی ضرورت دارد، مبتنی بر قانون ممنوعیت چند همسری در این کشور است که در ایران قانونی است، اما در ترکیه و بیشتر کشورهای جهان غیرقانونی است.

نکات مهم مدارک ازدواج بین المللی در ترکیه  

همانطور که گفته شد برای ثبت ازدواج در ترکیه باید مدارکی تهیه شود، اما هر مدرکی مورد قبول اداره شهرداری ترکیه نیست. اشخاص با ملیت‌ها و تابعیت و شرایط مختلف، مدارک متفاوتی باید تهیه کنند.

برای تهیه مدارک ابتدا باید توجه داشته باشید که ازدواج بین المللی در ترکیه با پاسپورت شهروندی انجام می‌گیرد و با داشتن تراول داکیومنت (پاسپورت مسافرتی) نمی‌توانید در ترکیه ازدواج کنید. اما اگر تراول داکیومنت دارید، می‌توانید با کارشناسان موسسه بین المللی گلوبال کادرو در میان بگذارید، تا با ارائه راه‌حل‌های قانونی ازدواج شما را ثبت کنند.

با توجه به تفاوت مدارک ازدواج بین المللی در ترکیه برای اشخاص مختلف، بهتر است جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز ازدواج بین المللی، با مشاوران و کارشناسان موسسه بین المللی گلوبال کادرو تماس بگیرید. کارشناسان باتجربه موسسه، پس از بررسی شرایط شما و همسرتان، مدارک مورد نیاز را تعیین و یا در تهیه مدارک نیز به شما کمک خواهند کرد.

مدت زمان لازم برای ثبت ازدواج در ترکیه

ازدواج بین المللی در ترکیه باید طبق قوانین کشور ترکیه انجام شود و پروسه حقوقی مربوطه طی شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از سفر به ترکیه و تصمیم به ثبت ازدواج در ترکیه، ابتدا با مشاوران و متخصصین در این زمینه مشورت کرده و بعد از راهنمایی و تعیین مدارک مورد نیاز ازدواج در ترکیه، طبق زمانبدی قبلی سفر کنید.

اگر طبق برنامه و منظم اقدام کنید، در اسرع وقت و بدون اتلاف زمان می‌توانید ازدواجتان را ثبت کنید. بسیاری از زوج‌ها بدون هماهنگی به ترکیه سفر می‌کنند و قصد دارند که خودشان ازدواجشان را ثبت کنند. این افراد اغلب یا متحمل پرداخت هزینه اضافه و اقامت طولانی مدت (حتی تا یک ماه) در ترکیه می‌شوند و یا مجبورند به کشورهای خود برگشته و پس از تهیه مدارک مورد نیاز ازدواج بین المللی در ترکیه‌، مجدد به استانبول سفر کنند و ازدواجشان را ثبت کنند.

طلاق در ترکیه

بر اساس قوانین ترکیه ، تمامی زوجین، فارغ از اینکه ازدواج آنان در چه کشوری به ثبت رسیده یا تابعیت کدام کشور را دارند، می توانند در داخل ترکیه از یکدیگر طلاق بگیرند و حق طلاق و حضانت فرزند زیر 18 سال با تشخیص دادگاه و قاضی می باشد .  و این قانون درباره پناهجویان و مهاجرین و اشخاص فاقد تابعیت نیز اجرا می شود. بر این اساس باید دادخواست طلاق  را به دادگاه خانواده دهید و در صورت وجود، خواستار حل و فصل مسائل مربوط به حضانت فرزندان خود شوید.

همچنین پناهندگان می توانند از دفاتر کمکهای حقوقی کانون وکلای ترکیه درخواست کمک حقوقی بنمایند و درصورتیکه مشخص شود فرد توان پرداخت هزینه های قضایی و وکیل را ندارد ، از سوی دادگاه وکیلی به صورت رایگان برای فرایند طلاق و حضانت فرزندان تعیین می شود.

سوالات متداول

 در ترکیه بر اساس قوانین این کشور همانند قوانین کشورهای اروپایی و آمریکا، سن قانونی ازدواج هجده سال تمام است و در صورتیکه فردی زیر این سن به ازدواج کسی درآید، حکم کودک همسری و کودک آزاری دارد.

 البته در صورتیکه یکی از زوجین فرد هفده ساله باشد، با داشتن اجازه قانونی والدین یا قیم قانونی خود        می تواند ازدواج کند و اگر سن یکی از زوجین شانزده سال باشد ، با اجازه قانونی والدین یا قیم قانونی و اخذ مجوز رسمی از دادگاه می تواند ازدواج کند. به جز موارد ذکر شده ازدواج با فرد زیر 18 سال حکم کودک آزاری داشته و طبق قوانین ترکیه، مجازاتی از قبیل زندان شامل حال مجرمان می شود.

در جهان امروز ، عده زیادی هستند که به علل مختلف بدون کشور، یا پناهنده هستند. بر اساس آنچه در سایت اینترنتی آژانس آوارگان و پناهندگان سازمان ملل متحد آمده،  قوانین ترکیه در زمینه ی ازدواج برای تمامی پناهجویان، پناهندگان و افراد بی تابعیت که ازدواج خود را در ترکیه انجام می دهند لازم الاجراست. بر این اساس ، فرد با تابعیت  پناهجو یا پناهنده و یا فرد فاقد تابعیت،  همچنین زوجین با تابعیت پناهجو یا پناهنده با ملیت های متفاوت، می توانند در حضور عاقد رسمی دولت ترکیه به عقد ازدواج یکدیگر درآیند. تمام ازدواج هایی که به این شکل در ترکیه انجام می شود ، براساس قوانین مدنی و مناسبات مرتبط در ترکیه است.

توجه داشته باشید پناهجویان  و کسانی که تنها مدرک سفر دارند، باید مدارک دال بر حمایت بین المللی را نیز ارائه کند که پناهجو بودن آنان را محرز می نماید. این مدارک درباره پناهجویان معمولا مدارکی است که از آژانس آوارگان و پناهجویان سازمان ملل متحد به فرد پناهجو داده می شود.

مدیریت موسسه بین المللی گلوبال کادرو نیز با در نظر گرفتن این شرایط، شهر استانبول را برای ثبت شرکت و شروع کار و فعالیت ازدواج در ترکیه انتخاب کرده است. زیرا زوجین ضمن سفر به ترکیه برای انجام ازدواج بین المللی، از سفر خود نیز لذت ببرند.

کارشناسان خبره موسسه بین المللی گلوبال کادرو با برنامه ریزی دقیقی که برای زوجین انجام می‌دهند، بعد از حضور زوج در ترکیه و تحویل مدارک به این موسسه‌، امور مربوط به ترجمه و وقت شهرداری و … را انجام می‌دهند و تا زمان عقد و روز عقد، می‌توانند با خیال راحت از زیبایی‌های استانبول لذت برده و سفری خاطره انگیز داشته باشند.

در برخی منابع دیده می شود در نتیجه ترجمه یا تنظیم اشتباه مطالب ، اطلاعات داده شده غلط است یا مفهومی که از آن استنباط می شود درست نیست. با توجه به اینکه ترکیه کشوری مسلمان است ولی از قوانین آن از شریعت اسلامی گرفته نشده و مطابق با قوانین اروپا و امریکاست . برخی از مسائل مربوط به ازدواج با قوانین ایران مطابقت دارد که یکی از آنها قانونی یا غیرقانونی بودن ازدواج با خویشاوندان است. این ممنوعیت ها طبق ماده 129 قانون مدنی ترکیه بر اساس دو اصل اخلاق و پزشکی تعریف می شود. بر همین اساس ازدواج با خویشاوندان درجه یک هم به لحاظ اخلاقی و هم پزشکی، از جمله آثار منفی که می تواند بر ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج داشته باشد، ممنوع است.

اما ازدواج بین فرزندان دایی و عمه و خاله و عمو هیچ منع قانونی ندارد و یکی از ازدواجهای رایج است، تنها موردی که می تواند در این خصوص ممنوعیت ایجاد کند آزمایش پزشکی قبل ازدواج است که اگر چنین ازدواجهایی باعث مشکلات ژنتیکی برای فرزندان حاصل از ازدواج شود، می تواند مانع ازدواج شود. آنچه در قانون ترکیه به عنوان ممنوعیت بیان شده است ازدواج با خواهرزاده ها و برادرزاده هاست که در ایران و معمولا در دیگر کشورهای جهان هم مرسوم است.

مزایای ترکیه برای ازدواج بین المللی

آسان بودن سفر اتباع خارجی از جمله ایرانیان به ترکیه بدون نیاز به ویزا

یکی از دلایل انتخاب ترکیه برای انجام ازدواج بین المللی ، آسان بودن سفر به این کشور است. شهروندان ایرانی و اروپایی بدون نیاز به ویزا و با داشتن تنها پاسپورت قانونی و‌ معتبر کشور خود، می‌توانند به ترکیه سفر کنند و نیازی به ارائه مدرک اضافه‌ای نمی باشد.

طبق عهدنامه‌ای ۱۰۰ ساله بین ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی بدون نیاز به ویزا می‌توانند به ترکیه سفر و مدت محدودی در ترکیه بمانند. این مدت محدود برای ایرانیان، برای هر ۶ ماه مدت ۹۰ روز می‌باشد.

یعنی ایرانی‌ها در طول ۶ ماه می‌توانند ۹۰ روز بدون ویزا در ترکیه بمانند. این ۶ ماه نیز از روز ورود به ترکیه محاسبه می‌شود و به صورت ۶ ماه اول یا دوم سال نمی‌باشد.

جاذبه های گردشگری استانبول و مراکز خرید متعدد مورد توجه متقاضیان ازدواج بین المللی در ترکیه

زیبایی‌های شهر استانبول بر کسی پوشیده نیست و همه این شهر زیبا را به عنوان عروس شهرهای ترکیه می‌شناسند. سواحل زیبا، آب و هوای پاک و دلربا، تورهای کشتی سواری، مراکز خرید، خیابان‌ها و کافه‌ها ، مراکز تفریحی‌، جشن‌ها و … همه عواملی هستند که باعث می‌شود گردشگران و توریست‌ها این شهر زیبا را برای سفر انتخاب نمایند.

مدیریت موسسه بین المللی گلوبال کادرو نیز با در نظر گرفتن این شرایط، شهر استانبول را برای ثبت شرکت و شروع کار و فعالیت ازدواج در ترکیه انتخاب کرده است. زیرا زوجین ضمن سفر به ترکیه برای انجام ازدواج بین المللی، از سفر خود نیز لذت ببرند.

کارشناسان خبره موسسه بین المللی گلوبال کادرو با برنامه ریزی دقیقی که برای زوجین انجام می‌دهند، بعد از حضور زوج در ترکیه و تحویل مدارک به این موسسه‌، امور مربوط به ترجمه و وقت شهرداری و … را انجام می‌دهند و تا زمان عقد و روز عقد، می‌توانند با خیال راحت از زیبایی‌های استانبول لذت برده و سفری خاطره انگیز داشته باشند.

نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه از ذائقه غذایی تا مراسم ازدواج ترکیه

کشور ترکیه و ایران کشورهایی هستند که از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار شبیه هم هستند. این دو کشور همسایه که در گذشته های دور در واقع یک کشور بودند، به دلیل جنگ‌های مختلف از هم جدا شدند. اما فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه و ایران بسیار به یکدیگر شبیه است.

اکثرا کسانی که به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند، از تفاوت در فرهنگ و نوع غذا و … شکایت می‌کنند و شاید حتی نتوانند از سفر خود لذت کافی را ببرند. و علیرغم خرج کردن پول زیاد از سفر خود لذت نمی‌برند.

اما سفر به ترکیه و شهر استانبول این مشکل را برای ایرانیان ندارد. زیرا آداب و رسوم و فرهنگ ترکیه و ایران بسیار مشابه و حتی در مواردی یکسان هستند.

تنوع غذایی و فرهنگ غذایی ایران و ترکیه بسیار مشابه هستند. غذایی مثل دلمه در هر دو کشور طبخ می‌شود و فقط در نحوه پیچیدن و نوع طبخ اندکی تفاوت دارند.

همچنین مورد دیگری که باعث می‌شود ایرانی‌ها ترکیه را برای سفر انتخاب کنند، مسلمان بودن مردم کشور ترکیه می‌باشد

 

2 دیدگاه در “ازدواج بین المللی در ترکیه

  1. سودابه گفت:

    سلام وقت بخیر خانمی ایرانی هستم نامزدم المانی. برای ازدواج چیکار باید انجام دهیم

    1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      سلام لطفا با شماره ۰۵۵۳۷۱۶۴۴۰۱ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *