وبلاگ

نحوه اجاره دفتر کار در استانبول چگونه است؟

1/5 - (1 امتیاز)

شاید شما نیز جز افرادی هستید که کسب و کاری دارید و به دنبال اجاره دفتر کار در استانبول می‌باشید.  امروزه استانبول از جمله شهرهای مهم و مرکز توجه ترکیه است که توانسته مهاجران زیادی را از نقاط مختلف جهان به ویژه ایران به خود جذب کند. اما کسانی که می‌خواهند به این شهر زیبا مهاجرت کنند، قطعا سوالات متفاوتی درمورد راه اندازی کار، چگونگی اجاره کردن مغازه یا دفتر کار، زندگی، خرج و مخارج برایشان پیش می‌آید. با گلوبال کادرو همراه باشید.

 حدود قیمت اجاره‌ها در استانبول چقدر است؟

به دلیل این که استانبول دارای محله‌های مختلفی است بنابراین قیمت خرید و یا اجاره یک دفتر کار بر اساس محلی که انتخاب می‌کنید با یکدیگر تفاوت دارد. از همین رو اعلام یک قیمت قطعی و دقیق برای اجاره یک دفتر کار در استانبول کار ساده‌ای نیست و امکان پذیر نخواهد بود. در کنار این موارد قیمت اجاره یک دفتر کار در شهر استانبول به عواملی نظیر منطقه تجاری، امکانات، عمر ساختمان، صنف، متراژ و… وابسته است.

 اجاره دفتر کار در استانبول چگونه صورت می‌گیرد؟

برای راه اندازی یک دفتر کار در کشور ترکیه برای اتباع خارجی شرایط خاصی وجود دارد. مثلا اگر برای تحصیل به استانبول آمده باشید، به کار گیری اقدامات لازم برای تاسیس دفتر کار دشوار خواهد بود. بعد از این که اقامت یک ساله را گرفتید یا اخذ اقامت ترکیه را انجام دادید باید برای اخذ مجوز کار اقدام کنید. این مورد اولین گامی است که برای راه‌ اندازی دفتر کار در استانبول باید انجام شود. دو روش برای اخذ اجازه کار در ترکیه وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند.

روش اول: شخص باید تا یک مدتی به عنوان یک کارمند در یک شرکت ترک کار خود را شروع کند. او از این طریق می‌تواند اقامت ترکیه را اخذ کند و موفق به دریافت اجازه کار از اداره کار و امور اجتماعی ترکیه شود.

روش دوم: شخص مورد نظر می‌تواند بدون این که نیاز داشته باشد در سایر شرکت‌ها استخدام شود خودش کارفرما باشد و ثبت برند یا شرکت خود در استانبول را انجام دهد. بنابراین به دلیل این که شرایط را به طور کامل دارا است توانایی راه اندازی کار خود را دارد و می‌تواند برای خوش بیمه رد کند.

 راه اندازی یک دفتر کار در استانبول چه مراحلی دارد؟

توصیه می‌شود ابتدا حتما از یک وکیل کاردان و حرفه‌ای در ترکیه مشاوره بگیرید. با این کار اطلاعات لازم و ضروری را در مورد راه اندازی یک دفتر کار کسب می‌کنید. به ویژه اگر بخواهید اخذ شهروندی ترکیه را از روش سرمایه گذاری دریافت کنید. در ادامه مراحل راه اندازی یک دفتر کار در استانبول شرح داده شده‌است.

  • میزان سرمایه برای اجاره یک دفتر کار در استانبول را مشخص کنید.
  • محل راه ‌اندازی دفتر را انتخاب کنید.
  • آدرس محل مورد نظر برای راه اندازی دفتر در اداره پلیس را ثبت کنید.
  • اجازه کار در ترکیه را دریافت کنید.
  • به اداره مالیات مراجعه کنید و شماره مالیاتی را اخذ کنید.
  • به اداره مالیات برای ثبت برند یا شرکت مورد نظر مراجعه کنید.
  • اظهارنامه مالیاتی را ثبت کنید.
  • به سازمان بازرگانی مراجعه کنید و درخواست راه اندازی دفتر کار را ارائه کنید.
  • در روزنامه رسمی، آگهی برای تاسیس دفتر کار چاپ کنید.
  • مدارک کامل به فرمانداری منطقه و شهرداری ارائه کنید.

چه مدارکی برای راه اندازی دفتر کار در استانبول نیاز است؟

اجاره-دفتر-کار-در-استانبول

مدارکی که برای راه اندازی دفترکار در استانبول مورد نیاز است، در ادامه لیست شده‌اند.

  • گواهی ثبت مالیاتی را دریافت کنید.
  • اجاره نامه دفترکار مورد نظر را با مهر نوتر در دفتر اسناد رسمی تهیه کنید.
  • لیستی از افرادی را تهیه کنید که دارای حق امضا هستند و به تایید دفاتر نوتررسیده‌اند.
  • روزنامه رسمی یا تجاری را تهیه کنید که آگهی تاسیس دفتر شما در آن به چاپ رسیده‌است.
  • فرم اظهارنامه مالیاتی را تهیه کنید.
  • تاییده امنیتی را از شهرداری منطقه‌ای که دفتر کار در آن واقع شده است، اخذ کنید.

اقامت با اجاره دفتر در استانبول به چه صورتی است؟

برای این که دفتر کار یا هر نوع کسب و کار دیگری در استانبول راه اندازی کنید باید شرکت ثبت کنید و مجوز بگیرید. بعد از این که دفتر کار را راه اندازی کردید و آن را ثبت کردید می‌توانید کارت اقامت یک ساله را دریافت کنید. البته هر سال باید آن را تمدید کنید. بعد از 5 سال می‌توانید درخواست خود را برای اقامت دائم انجام دهید. در این صورت همیشه می‌توانید از شرایط گردشگری و امکانات رفاهی بالای شهر زیبای استانبول استفاده کنید.

سرویس دفتر مجازی چیست؟

دفتر مجازی؛ این یک مدل اجاره دفتر کار است که آدرس رسمی تاسیس شرکت را به شرکت‌ها، کارآفرینان یا افرادی که نیازی به دفتر فیزیکی ندارند ارائه می‌دهد. طبق قانون، همه مشاغل و مالیات دهندگان خوداشتغال باید آدرس رسمی داشته باشند.

آیا دفاتر مجازی قانونی هستند؟

در این سال‌های کرونا اغلب با این سوال مواجه می‌شویم که آیا دفتر مجازی قانونی است؟ بیایید به سوال پاسخ دهیم. بله قانونی است. هرکسی که می‌خواهد کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند، صرف نظر از نوع شرکت، زمانی که می‌خواهد شرکتی را راه‌اندازی کند، باید آدرسی را به اداره مالیات ارائه کند. این آدرس قانونی به عنوان آدرس شرکت محسوب می‌شود.

آیا دفتر مجازی مالیات مقطوع دارد؟

آیا در دفاتر مجازی کسر اجاره وجود دارد؟ مالیات مقطوع اجاره در دفاتر مجازی پرداخت نمی‌شود. مالیات تکلیفی برای اجاره؛ نوعی مالیات است که باید برای ملک اجاره شده یا خریداری شده پرداخت شود. اما زمانی که دفتر مجازی شروع به استفاده می کند از این وضعیت مستثنی است. برای اجاره دفتر کار در استانبول بهتر است این نکات را بدانید.

چه کسانی از دفتر مجازی استفاده می‌کنند؟

هیچ محدودیتی در مورد مشتریانی که دفتر مجازی را اجاره می‌کنند وجود ندارد. همه می‌توانند از وکلا گرفته تا دکترها، از صنعت ساختمان تا دفاتر ترجمه از آن استفاده کنند. فقط کافی است کارآفرین باشید، آزاد کار کنید و در یک اداره ثابت نمانید.

آیا دفاتر مجازی در استانبول قانونی هستند

در فرآیند تأسیس دفتر مجازی، تنها کافی است قراردادهای لازم برای اجاره دفتر مجازی با شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس امضا شود. آدرس دفتر مجازی را می‌توان در فرآیندهای تاسیس شرکت به عنوان آدرس شرکت اعلام کرد و بر این اساس کلیه مراحل رویه ای را انجام داد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام جزئیاتی که مربوط به اجاره دفتر کار در استانبول است را کامل بررسی کنیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره دفتر کار در استانبول نیاز دارید، می‌توانید به سایت موسسه بین المللی گلوبال کادرو مراجعه نمایید. موسسه بین المللی گلوبال کادرو، یک موسسه خصوصی می‌باشد که شعبه‌های آن در داخل و خارج ترکیه به صورت رسمی و با مجوز ثبت شده نزد دولت ترکیه مشغول به کار هستند. این موسسه برای ارائه کلیه خدمات به شما برای انواع قراردادها آماده است. هزینه‌ای که برای خدمات دریافت می‌گردد، استاندارد است و با توجه به نوع خدمات مشخص می‌شود. این هزینه‌ها را کارشناس مسئول تعیین شده از طرف موسسه برای هر موضوع به صورت رسمی به شما اعلام می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *