وبلاگ

شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه

Rate this post

شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه  چندان پیچیده نیست، اما به هر حال شامل یک سری قوانین و مقررات است که برای ورود به یک کشور خارجی مثل ترکیه نیاز است که در جریان آن‌ها باشیم.

حال اگر مشغول کارهای اقامت در ترکیه هستید و برای بردن حیوان خانگی خود سوالاتی در ذهن دارید، بد نیست این مقاله مختصر را از سایت گلوبال کادرو مطالعه کنید.

شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه و شرایط انتقال به کابین  هواپیما

قبل از اینکه به فکر شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه باشید، باید از شرایط لازم برای ورود به هواپیما مطلع باشید. چون این سفر هوایی است که عامل انتقال شما و حیوان خانگی به ترکیه  است.

در هواپیما یک کابین مخصوص برای حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است که داخل کابین قفس‌های متعدد واقع شده است.

برای پیشگیری از بی نظمی روی هر قفسه نام صاحب حیوان خانگی به همراه تعداد حیوان و البته شماره تلفن تماس درج شده است.

در ضمن حیوان خانگی برای ورود به کابین مورد نظر باید برگه سلامت و واکسن لازم را داشته باشد که بسیار ضروری است وگرنه از پذیرش آن خودداری می‌کنند.

در جریان باشید که برای بردن حیوان خانگی نیاز است که هزینه جداگانه پرداخت کنید. قوانین و اقدامات مربوط به حمل و نقل حیوانات خانگی در کابین بسته به شرکت هواپیمایی متفاوت است. حتما باید قبل از سفر با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و اطلاعات به روز را از شرکت مربوطه دریافت کنید.

شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه : شناسنامه و واکسن‌ها

وقتی قصد دارید حیوان خانگی را به ترکیه ببرید، باید حیوان از شناسنامه برخوردار باشد. در این شناسنامه اطلاعاتی حاوی نام، سن حیوان و نوع نژاد آن ذکر شده است.

که اگر حیوان خارجی باشد، برای ورود به هواپیما مبلغی به عنوان حق گمرک از شما دریافت می‌کنند.

در کنار شناسنامه موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت، واکسن‌های دریافتی حیوان است.

شرایط-بردن-حیوان-خانگی-به-ترکیه

یعنی اگر هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده است باید دو هفته قبل از پرواز و سفر به ترکیه این کار انجام شود.

در واقع از شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه همین واکسن است.

با توجه به بیماری ویروسی کرونا  ممکن است کشور ترکیه سخت گیری‌های خاص خودش را داشته باشد و برای طمینان از عدم ابتلای حیوان خانگی آن را به مدت 14 روز در قرنطینه نگه دارد.

شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه : گرفتن برگه خروج

قبل از آنکه وارد کشور مقصد شوید، نیاز است که حیوان خانگی حتما از لحاظ سلامت و عدم بیماری خاص مورد تایید دامپزشک واقع شود.

برای همین باید یک هفته قبل از سفر حیوان خانگی را نزد دامپزشک ببرید و او را تحت معاینه قرار دهید. اگر سلامت باشد ، دامپزشک گواهی سلامت را ارائه می‌دهد.

شما با گواهی سلامت می‌توانید از کشور مبدا نامه خروج حیوان خانگی را بگیرید.د قت کنید که گواهی سلامت دامپزشک تنها یک هفته اعتبار دارد. در صورت به تعویق افتادن باید مجددا مورد معاینه واقع شود.

در ضمن در برخی از موارد اگر حیوان از یک نژاد خاص یا کمیاب باشد، نیاز است که علاوه بر شرایط و مدارک مذکور از سازمان ‌هایی مثل محیط زیست یا حتی دامپزشکی نامه تاییدیه دریافت کنید.

توصیه می‌شود یک روز قبل از سفر کارهای انتقال حیوان خانگی به هواپیما و کابین مخصوص را انجام دهید.

میکروچیپ‌ها برای حیوان خانگی

little dog in the airline cargo pet carrier at the airport after a long journey

یکی دیگر از شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه قرار دادن میکروچیپ زیر پوست حیوان خانگی است. این میکروچیپ‌ها بسیار ریز هستند، شاید به اندازه یک دانه  برنج باشند.

میکروچیپ حاوی یک کد پانزده رقمی است، یعنی به کمک این کد که با دستگاه‌های ویژه خوانده می‌شود اطلاعات حیوان خانگی روی سیستم رویت می‌شود.

علاوه بر این بهتر است یک برگه کپی از کارت میکروچیپ همراه خود داشته باشید که برای ورود به فرودگاه ترکیه  لازم است

 هزینه‌ بلیط حیوان خانگی

شاید برای شما سوال باشد که هزینه حمل حیوان خانگی و در واقع تهیه بلیط مخصوص آن چگونه اعمال می‌شود.

با توجه به وزن حیوان خانگی و البته باکسی که برایش در نظر گرفته شده است، هزینه‌ انتقال تعیین می‌شود.

اگر این فکر به ذهن شما خطور کرده است که حیوان خانگی را با اتوبوس به ترکیه انتقال دهید، باید بگوییم که متاسفانه امکان پذیر نیست.

این قانون هم در ایران و هم در ترکیه موجود است و اجازه حمل حیوان با اتوبوس را ندارید.

البته که با قطار هم نمی‌توانید چراکه قوانین راه آهن هم اجازه حمل حیوان خانگی با قطار را به شما نمی‌دهد. پس بهترین راه انتقال همان هواپیما است که باید شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه را بدانید و کمی هزینه را متقبل شوید.

سفر تنهایی حیوان خانگی بدون صاحبش

سفر تنهایی حیوان خانگی بدون صاحبش

اگر قرار است حیوان خانگی بدون شما و یا صاحبش سفر کند. هیچ ایرادی ندارد او می‌تواند به تنهایی مسیر ایران به ترکیه را طی کند.

فقط باید نام فردی که قرار است او را در فرودگاه ترکیه تحویل بگیرد در بارنامه ذکر شود که این اطلاعات را به مسئول پایانه بخش باربری باید ارائه دهید.

توجه کنید که تغییر اطلاعات فرد گیرنده در فرودگاه ترکیه بعد از پرواز به هیچ وجه امکان نیست و در آنجا حیوان خانگی را به کسی تحویل می‌دهند که نامش در بارنامه ذکر شده است.

این موارد را با دقت کافی در نظر داشته باشید:

حمل و نقل حیوانات خانگی مشمول هزینه می‌باشد. این هزینه با وزن کردن قفس و حیوان با هم در زمان تحویل چمدان تعیین می‌شود. برخی از شرکت‌های پرواز نیز ممکن است در زمان رزرو هزینه‌ای دریافت کنند.
حیوانات خانگی را فقط می‌توان در قفس‌هایی با اندازه مشخص شده توسط شرکت هواپیمایی حمل کرد و باید توسط مسافر صاحب حیوان خانگی ارائه شود.
روی قفس باید برچسبی با ذکر نام مسافر و حیوان وجود داشته باشد.

حیوان خانگی باید سالم، بی ضرر، تمیز و بی بو باشد. اگر وضعیت حیوان مشکوک در نظر گرفته شود (بی قرار، پرخاشگر، بیمار و …) ممکن است توسط کارکنان ایستگاه برای پرواز پذیرفته نشود.

دامپزشکان در دروازه های هوایی، زمینی و دریایی ورودی ترکیه وجود دارند و از شرایط بردن حیوان خانگی به ترکیه این است که حیوانات قبل از ورود به ترکیه توسط دامپزشکان بررسی شوند.

اگر وزن حیوان 8 کیلوگرم یا کمتر باشد در کابین مسافر و اگر بیش از 8 کیلوگرم باشد در انبار حمل می‌شود. اگر وزن ترکیبی حیوان خانگی و قفس کمتر از 8 کیلوگرم باشد، در کابین مسافر حمل می‌شود. وزن کل حیوان خانگی و قفس در هزینه بار اضافی که در مسیر اعمال می‌شود ضرب می‌شود.

اگر ابعاد باکسی که حیوانات خانگی PETC در کابین در آن حمل می‌شوند حداکثر 32x32x50 سانتی متر، 23x30x40 سانتی متر و 55x40x20 سانتی متر باشد در کابین پذیرفته می‌شوند..حداکثر 2 گربه، 2 سگ یا 2 پرنده را می‌توان در یک باکس به عنوان مادر و توله و سگ‌هایی که یک باکس مشترک دارند یا دو توله از یک مادر منتقل کرد.

ارسال بسیاری از حیوانات خانگی مانند خرگوش و پرندگان از طریق بار ممنوع است. اگرچه این وضعیت که در رویه شرکت‌های باربری نیز گنجانده شده است، خشم بسیاری از دوستداران حیوانات را برمی‌انگیزد، اما برای سلامت این حیوانات بسیار مهم است.

باکس حمل سگ باید چگونه باشد؟

بسیار مهم است که اندازه باکس متناسب با ابعاد سگ باشد. مناسب‌ترین سایز اندازه‌ای است که سگ بتواند به راحتی در قفس بایستد. سگ را به گونه‌ای به داخل کیف حمل یا قفس فشار ندهید که باعث استرس او شود. در قفس را باز کنید و اجازه دهید به میل خود وارد قفس شود.

بردن-سگ-به-ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *