ارزی و بانکی

حساب پاپارا و آنچه نیاز است بدانید

4.5/5 - (11 امتیاز)

حساب پاپارا و آنچه نیاز است بدانید

اساسا یکی از نیازهای امروز هر کسی در جهان داشتن حساب بانکی و استفاده از خدمات دیجیتالی بانکی است تا بتواند به راحتی و با امنیت کافی کلیه تراکنشهای مالی خود را چه به شکل خرید باشد یا انتقال و جابجایی پول انجام دهد. با وجود اینکه در اطراف ما انواع بانکها شکل گرفته و بسیاری از خدمات آنها استفاده می کنند اما هر بانکی مزایا و معایب خود را دارد.

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

 اساسا برای کسانی که شهروند یک کشور هستند مشکلات افتتاح حساب و بهره مندی از امکانات آن کمتر از کسانی است که خارجی هستند از این رو خارجیهایی که به صورت موقت در آن کشور هستند یا حتی اقامت آن کشور را دارند، بعضا دنبال راههای بهتری برای بهره مندی از خدمات بانکداری نوین و دیجیتال هستند زیرا ممکن است به صورت معمول نتوانند از  سیستم بانکداری کشوری که در آنجا حضور دارند به اندازه شهروندان آن کشور بهره مند شوند و معمولا با محدودیتهایی روبرو می شوند. به ویژه برای ایرانیها که کشورشان سالهاست تحت تحریمهای بین المللی قرار دارد افتتاح حساب در بانکهای خارجی همیشه مسئله ای پیچیده بوده است.

حتی بسیاری از بانکها از افتتاح حساب برای آنها خودداری می کنند. یکی از این کشورها که مقصد بسیاری از مسافران ایرانی است،  ترکیه است. در ترکیه به جز چند بانک انگشت شمار مثل زراعت بانک بقیه بانکها به طور معمول از افتتاح حساب برای ایرانیها امتناع می ورزند مگر اینکه شرایط خاصی باشد.

در این میان ما شاهد رشد شرکتهایی هستیم که بدون اینکه بانک باشند و محدودیتهای آنها را داشته باشند، خدمات مالی و نقل و انتقالات پولی ارائه می کنند که از معروفترین و رایجترین آنها شرکت پاپارا است که در سال 2016 در ترکیه تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت برای مشتریان خود در ترکیه کارت دیجیتالی موسوم به پاپارا کارت صادر می کند که مثل کارتهای بانکی است و به اندازه مبلغی که در حساب پاپارا شارژ می شود، می توان با آن انواع تراکنشهای پولی و خرید از فروشگاههای طرف قرارداد را انجام داد. بنا به اعلام این شرکت هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر از خدمات پاپارا کارت استفاده می کنند. یکی از مزیتهایی که حساب پاپارا دارد این است که دیگر شروط ، محدودیتها و پیچیدگیهای صدور کارت در بانکها را ندارد و فرد می تواند با دانلود برنامه آن در گوشی خود یا حتی از طریق سایت اینترنتی این شرکت مشخصات خود را وارد کرده و درخواست صدور پاپارا کارت را بدهد. بعد از ثبت نام و تایید اطلاعات ، در صورتیکه فرد درخواست صدور کارت بدهد ، کارت برای او صادر و به آدرسی که مشخص می کند ارسال می شود.

همچنین یک کارت مجازی نیز در خود نرم افزار قبل از صدور کارت فیزیکی درست می شود. یکی از مزیتهای این نوع حساب امتیازاتی است که به دارنده آن تعلق می گیرد از قبیل برگشت مبلغی از خرید با کارت آن از برخی فروشگاهها و سایتهای اینترنتی به حساب فرد  و تخفیفهای ویژه. همچنین دردسرهایی که در نتیجه انتقال پول بین بانکها وجود دارد از جمله اینکه ممکن است در نتیجه انتقال مبالغ بالا حساب شما مسدود شود یا در نتیجه تحریمها محدودیتهایی بر شما اعمال شود، درباره حسابهای پاپارا وجود ندارد یا خیلی کمتر است و شما می توانید از طریق آن بسیاری از محدودیتهای رسمی بین بانکی را دور بزنید.

چگونه می توان بدون استفاده از کارت ، با گوشی و از طریق عابر بانک به حساب پاپارا پول واریز کرد؟

 وارد حساب کاربری خود می شوید و به بخش واریز بدون کارت در عابربانک Deposit – via Cardless Transaction at ATM می روید. بانکی را که می خواهید از آن به حساب پاپارا پول واریز کنید انتخاب می کنید. نرم افزار شماره ایبان IBAN بانک را به شما نشان می دهد . شما پول را به این شماره حساب IBAN می خوابانید. توجه داشته باشید برای تایید تراکنش حتما شماره کیملیک همراهتان باشد. تنها کاربرانی تایید شده می توانند از روش بدون کارت پول به حسابشان بخوابانند. در موارد زیر شرکت پاپارا پول واریزی یا انتقال داده شده را به حسابتان بر می گرداند:

  • در بخش توضیحات شماره پاپارای شما موجود نباشد
  • شماره پاپارای شما درست نباشد
  • نام صاحب حساب با اطلاعات وارد شده منطبق نباشد
  • انتقال پول از شخصی باشد که کاربر پاپارا نباشد یعنی حساب پاپارا نداشته باشد
  • واریزی به حساب در عابربانک توسط فردی صورت بگیرد که حساب کاربریش در پاپارا تایید نشده باشد
  • واریزی از سقف تعیین شده بیشتر باشد

 

چگونه می توان از طریق کارت دبیت یا کردیت بانکی پول به حساب پاپارا واریز کرد؟

شما می توانید دستور واریز به حساب را به صورت ماهیانه ، هفتگی یا روزانه برای زمانی صادر کنید که موجودی به زیر حداقل تعیین شده می رسد یا باقیمانده حساب ناکافی است . شما این کار را به ترتیب زیر انجام می دهید

Deposit > Deposit via Debit/Credit Card

در این صورت زمانی که موجودی حساب شما از حداقل تعیین شده کمتر شد، مبلغ تعیین شده به صورت خودکار از کارت بانکی شما به حساب پاپارای شما منتقل می شود. در مواردی مثل خرید که موجودی حساب پاپارای شما ناکافی باشد در صورتی که دستور را قبلا داده و تنظیمات لازم را انجام داده باشید به طور خودکار کسری مبلغ از کارت بانکی شما به حساب پاپارا منتقل می شود.

شما می توانید در قسمت دستورات صادر شده برای واریزDeposit Instructions در منوی Deposit > Deposit via Debit/Credit Card ، تمامی دستوراتی را که داده اید مشاهده کنید.

 

سقف واریز پول به حساب پاپارا چه میزان است ؟

این مقدار بستگی به نوع حساب پاپارا دارد:

  • درباره حسابهای تایید نشده 2750 لیر
  • برای حسابهای تایید شده تا 500 هزار لیر از طریق انتقال بانکی و تا 2750 لیر از طریق واریز نقدی
  • حسابهای قراردادی تا 2 میلیون و 500 هزار لیر از طریق انتقال بانکی و 25000 لیر از طریق واریز نقدی

کانالهای واریز نقدی به حساب پاپارا عبارتند از دستگاههای ای تی ام ، شعبه های پ ت ت PTT ، فروشگاههای تکنوسا و کارفورسا

 

 چه مقدار طول می کشد تا پول واریزی به حساب پاپارا در دسترس قرار بگیرد؟

واریزیهای نقدی از طرق گفته شده بلافاصله به حساب وارد می شود. انتقال از طریق سیمی یا EFT نیز در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. در صورتی که انتقال از طریق بانکهای گارانتی ، ایش بانک، فینانسبانک ، یاپی کردی ، واکیف بانک ، زراعت بانک یا آکبانک باشد ، انتقال فقط چند دقیقه طول می کشد. اما از طریق بانکهای آی ان جی ، کویت تورک ، اودیا ، آلترناتیف، پ ت ت و آلباراکا تورک حدود نیم ساعت زمان می برد. در صورتیکه انتقال از بانکهای دیگری باشد، انتقال در بازه های زمانی تعریف شده آن بانکها برای انتقال EFT انجام می شود. ممکن است به علل مشکلات فنی انتقال پول با تاخیر انجام شود یا حتی به علت تراکم عملیات داخلی بانک یا در ساعات شلوغ انتقال با تاخیر انجام شود.

 

 چگونه می توان در فروشگاههای کارفور یا  ادارات پست معروف به پ ت ت ptt پول به حساب پاپارا منتقل کرد؟

در بخش صندوق فروشگاه شماره تلفن و مبلغ مورد نظر خود را به صندوقدار می دهید تا او به حساب شما واریز کند.

 

7- واریز پول از طریق انتقال سیمی چگونه است؟

شماره حساب پاپارا را که می خواهید به  آن پول واریز کنید انتخاب می کنید و بعدا از شماره ایبان IBAN به آن پول انتقال می دهید که در عرض 5 تا 15  دقیقه به حساب شما می نشیند. فراموش نکنید که حتما شماره حساب پاپارای شما در بخش توضیحات انتقال پول ثبت شود.

8- آیا واریز وجه به حساب پاپارا از طریق عابر بانک هزینه دارد؟ از این طریق در یک ماه می توان بدون هزینه تا 500 لیر انتقال واریز کرد و بیشتر از آن هزینه گرفته می شود. البته تعداد تراکنش هم مهم است. تا 5 تراکنش که مجموعش 500 لیر شود رایگان است اما بیشتر از 5 تراکنش یک درصد مبلغ به علاوه 1 لیر کمیسیون کسر می شود. از 500 تا 1000 لیر هم یک درصد و بیشتر از آن 2 درصد کمیسیون دارد. مالیات هم داخل آن محاسبه شده است. در هر حال اولین 500 لیر واریزی از عابربانک به حساب پاپارا رایگان است.

 

انتقال وجه از کارتهای بانکی دبیت یا کردیت به حساب پاپارا چگونه است؟

در نرم افزار پاپارا وارد مسیر زیر می شویم

Deposit > Deposit via Debit/Credit Card

در آنجا در قسمت Add New Card کارت مورد نظر را ثبت می کنیم. مبلغ دلخواه را وارد و تایید می کنیم. مبلغ آنی به حساب شما منتقل می شود.

 

10- آیا امکان لغو دستورات صادر شده برای واریز و انتقال وجه به حساب پاپارا وجود دارد؟ بله ، به ترتیب زیر عمل می کنیم :

Deposit > Deposit via Debit/Credit  

Deposit Instructions

در قسمت دستورات صادر شده می توانید هر کدام را که می خواهید با زدن دکمه لغو Cancel Order باطل کنید.

 

سوالات متداول

اول از همه مطمئن شوید که مراحل انتقال پول را به درستی انجام داده باشید. در صورت بروز مشکل فنی هنگام انتقال پول یا برقرار نبودن الزامات انتقال، این پول به حساب شما برگردانده می شود. اگر باز هم پول به حساب شما نیامد می توانید از قسمت پشتیبانی پاپارا پیگیری کنید

وارد حساب کاربری خود می شوید. در قسمت My Account > Bank Accounts شماره ایبان خود را وارد می کنید. توجه داشته باشید قبل از اضافه کردن شماره حساب ایبان ، حساب کاربری خود را تایید کرده باشید. توجه داشته باشید که در اینجا باید هم حساب بانکی و هم حساب پاپارا باید متعلق به یک نفر باشد یعنی از حساب بانکی فرد دیگری نمی توان به حساب پاپارای شما پول انتقال داد.

خیر، این کار رایگان انجام می شود.

هم اکنون از این طریق به کشورهای اروپایی و انگلیس می توان پول فرستاد. به زودی در مجموع از این طریق خواهید توانست به حدود یکصد کشور جهان پول انتقال داد.

فرقی با یکدیگر ندارند و بسته به سلیقه و انتخاب مشتری صادر می شود.

باید وارد نرم افزار شوید و کارت خود را در آنجا انتخاب کنید و با اسکن کردن بارکد کارت یا وارد کردن مشخصات آن را فعال و قابل استفاده می کنید.

با توجه به اینکه همه کارتهای پاپارا مجهز به سیستم بدون تماس هستند می تواند پرداختها را تنها با نزدیک کردن کارت به دستگاههای پوز مجهز به سیستم ان اف سی انجام داد.

خیر، برای ایجاد و ارسال کارت هدیه نیازی به پرداخت هزینه نیست و تنها مبلغی که می خواهید در کارت شارژ شود از حسابتان برداشته می شود.

آخرین مطالب وبلاگ

4 دیدگاه در “حساب پاپارا و آنچه نیاز است بدانید

  1. Vahid abbasi گفت:

    بسیار عالی و مفید، ممنون از اطلاعات خوبتون و پیج عالی اینستاگرامتون، سپاس از آقای دکتر خدادادی🙏🙏🌹🌹

    1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      ممنون از لطف شما

      1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

        سپاس

    2. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *