اقامت و تحصیل در ترکیه, تحصیلی, دسته بندی نشده

شرایط دنکلیک مدرک تحصیلی در سال ۲۰۲۴

Rate this post

هیچ کدام از مدارک تحصیلی صادر شده در خارج از ترکیه برای هیچ یک از موارد ( کاری و یا تحصیلی) مورد تایید و قابل ارائه به ارگان های اداری و آموزشی این کشور نیست.

برای به رسمیت شناخته شدن این مدرک در ترکیه شما باید مدارک تحصیلی خود را به تایید امور مربوط به دنکلیک یا معادل سازی این کشور برسانید.

 

دنکلیک( معادل سازی) چیست؟

 

دنکلیک، مدارک تحصیلی در کشور ترکیه توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان یوک این کشور انجام می شود. لازم به ذکر است که در سیستم آموزشی ترکیه؛ دوره تحصیلات قبل از دانشگاه شامل ۱۲ پایه تحصیلی می باشد. بنابر این اگر فرد فارغ التحصیل از نظام قدیم ایران باشد؛ حتما باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را برای معادل سازی مدرک در ترکیه ارائه دهد.

اما اگر مدرک تحصیلی خود را با قوانین جدید آموزشی به پایان رسانده باشید؛ تنها کافیست مدرک دیپلم و ریزنمرات پایه دوازدهم را برای امور مربوط به دنکلیک ارائه دهید. نکته مهم در دنکلیک مدارک این است که باید اصل مدرک تحصیلی و ریزنمرات برای امور مربوط به تطبیق ارائه شود.

نکته: دیپلم موقت به شرط دارا بودن ۶ ماه اعتبار قابل دنکلیک می باشد.

 

معادل سازی ( دنکلیک) مدارک تحصیلی توسط چه سازمانی انجام می شود؟

 

معادل سازی مدارک تحصیلی ( دوره های ابتدایی تا دیپلم) توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه انجام می گیرد که زمان مورد نیاز برای تایید مدارک حدود یک هفته کاری است.

 

 

معادل سازی ( دنکلیک) مدارک دانشگاهی توسط چه سازمانی انجام می شود؟

 

معادل سازی مدرک دانشگاهی توسط سازمانی به نام  ( YOK) انجام می گیرد که در اصل سازمان آموزش عالی کشور ترکیه است. لازم به ذکر است که مدت زمان مورد نیاز برای تطبیق مدارک بسته به رشته متفاوت است. به عنوان مثال برای رشته های پزشکی یکسال به طول می انجامد در حالی که برای رشته های غیر پزشکی حداکثر ۶ ماه زمان نیاز دارد.

 

 

مدارک مورد نیاز برای انجام امور دنکلیک یا معادل سازی مدرک:

  • ثبت درخواست اینترنتی ( راندوو)
  • همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی و دانشنامه تحصیلی دیپلم؛ پیش دانشگاهی ؛ کاردانی؛ کارشناسی و دکترا ( اصل و کپی برابر اصل)
  • ترجمه تایید شده مدارک تحصیلی به زبان ترکی در ایران به همراه کلیه تاییدهای ( دادگستری؛ وزارت امورخارجه و سفارت ترکیه در ایران)
  • داشتن پاسپورت معتبر و اعتبار کافی
  • تکمیل فرم درخواست معادل سازی مدرک تحصیلی در ترکیه
  • داشتن اقامت قانونی در ترکیه
  • رسید واریز هزینه های معادل سازی مدرک تحصیلی در ترکیه

 

نکته قابل توجه:

 

به تازگی دنکلیک مدارک از داخل ایران و از طریق سفارت ترکیه نیز انجام میشود برای اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس کارشناس تحصیلی : +905537064401

 

خلاصه :

تمام مدارک تحصیلی که خارج از ترکیه گرفته شده باشند نیاز به تایید ارگان های مرتبط در کشور ترکیه دارند . به این ترتیب مدارک دوره تحصیلی تا پایان دوره متوسط باید به تایید وزارت آموزش و پرورش ترکیه برسد و مدارک دانشگاهی نیاز به تایید سازمان یوک دارد. نکته قابل توجه برای تایید مدارک دیپلم این است که دوره آموزشی ترکیه ۱۲ ساله است و برای تایید مدرک دیپلم باید حتما فرد دیپلم ۱۲ ساله ایران را داشته باشد در غیر این صورت ارایه مدرک فوق دیپلم الزامی است. خاطر نشان میشود که کلیه ترجمه های مورد نیاز برای ارایه درخواست دنکلیک مدارک باید تمام تاییدهای ( دادگستری . وزارت أمور خارجه و سفارت ترکیه در ایران) را داشته باشد در غیر این صورت این مدارک فاقد ارزش در ترکیه هستند. لازم به ذکر است که طبق قوانین جدید امکان  دنکلیک مدارک از داخل ایران و طریق سفارت ترکیه نیز وجود دارد برای اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای راهنمایی در خصوص دنکلیک دیپلم های ۱۱ سال نظام قدیم با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *