وبلاگ, وبلاگ ترکیه

راههای کسب درآمد از طریق اینترنت در ترکیه

کسب ‌درامد در ترکیه
4.7/5 - (20 امتیاز)

راههای کسب درآمد از طریق اینترنت در ترکیه

یکی از نیازهای کسانی که به کشور دیگری مهاجرت می کنند پیدا کردن شغل و کسب و کار با هدف تامین درآمد و معیشت زندگی و احتمالا پس انداز بخشی از درآمد است. ترکیه نیز به علت اینکه بخش زیادی از مهاجران ایرانی را به خود جذب می کند ، کسب درآمد در این کشور یکی از دغدغه های ایرانیان در ترکیه است. به لحاظ قانونی بدون کسب اجازه کار و داشتن اقامت در ترکیه کار کردن در این کشور برای خارجیان ممنوع است.

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

 مسئله دیگر اینکه برخی از شغلها اساسا برای خارجیها یعنی حتی آنهایی که اجازه کار دارند، ممنوع است. اگر بتوانید در ترکیه از شرکتی اجازه کار دریافت کنید قانونا می توانید کار کنید. همچنین در صورتیکه سرمایه لازم را دارید می توانید با ثبت شرکت کاری را راه اندازی کنید و اصطلاحا برای خودتان کار کنید.

راه اندازی کسب و کار بسته به نوع آن ممکن است نیاز به کسب مجوزهای خاصی از شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط باشد. اما در این میان شاید کم دردسرترین کارهایی که معمولا نه نیاز به کسب مجوز دارد و نه سرمایه خاصی می خواهد کسب درآمد اینترنتی است.

در جهان امروز که تقریبا در جای جای زندگی انسانها اینترنت و فضای مجازی و دیجیتال حضور فعال دارد به راحتی با کمی پشتکار و استفاده از مهارتهایی که داریم و احیانا کسب مهارتهای مورد نیاز می توانیم در هر جای جهان از جمله در ترکیه درآمد کسب کنیم. البته باید در نظر داشت وقتی از این نوع کسب درآمد صحبت می کنیم ، روشهایی است که نیاز به اجازه کار نداشته باشد یعنی اگر ما بخواهیم به صورت قانونی کار کنیم و مالیات درآمدمان را به دولت ترکیه پرداخت کنیم و از این طریق بعد از پنج سال بتوانیم برای شهروندی اقدام کنیم ، شرایط متفاوت می شود. موضوع دیگری که در خصوص کسب و کارهای اینترنتی مطرح است ، داشتن حساب بین المللی برای واریز درآمدها به آن است.

بنابراین طبیعی است که یکی از ملزومات این کار باز کردن حساب بانکی است که با توجه به محدودیتها برای خارجیها به ویژه ایرانیها که تحت تحریم بین المللی هستند، چند گزینه بیشتر وجود ندارد که می توانید با کمک گرفتن از شرکتهای معتبر ارائه کننده خدمات به مهاجران در ترکیه از جمله گلوبال کادرو ، هم حساب بانکی مناسب باز کنید و هم در زمینه ثبت شرکت خدمات دریافت کنید. مسئله دیگر اینکه باید توجه داشت باشید در خصوص واریز پرداختیها به حسابتان اگر در مقادیر زیاد باشد یا به صورت مرتب باشد طوریکه از طرف بانک مشکوک تشخیص داده شود ممکن است حساب شما مسدود شود.

بنابراین یکی از روشهایی که تا حدودی شما را از این مشکل رها می کند ، افتتاح حساب شرکتی است زیرا وقتی شما از حساب شخصی به عنوان حساب تجاری استفاده می کند ریسک بسته شدن آن بالا می رود. حال ببینیم چه کسب و کارهای اینترنتی می توانیم در ترکیه انجام دهیم. در زیر برخی از متداول ترین این کارها را به شما معرفی می کنیم که بستگی به شرایط و اهداف و همچنین توانایی ها و بعضا سرمایه شما ممکن است یکی از آنها برای شما مناسبت تر باشد. در واقع شما اگر خودتان نخواهید اجازه کار داشته باشید، می توانید بدون داشتن مجوز فعالیتهای زیر را انجام دهد گرچه همیشه باید مراقب مسائل قانونی بود تا به مشکل نخورید زیرا ممکن است به ابطال اقامت و جریمه و ممنوع الورود شدنتان به ترکیه منجر شود.

1- ترجمه آنلاین

ترجمه موضوعی است که به ویژه در شهرهایی مثل استانبول که خارجیهای زیادی به آن سفر می کنند یا در آنجا اقامت و زندگی می کنند، بسیار مورد نیاز است به ویژه اینکه خارجیها در مراجعه به ادارات دولتی نیاز دارند مدارک خود را به زبان رسمی آن کشور و در ترکیه به زبان ترکی استانبولی ترجمه کنند. به عنوان یک مترجم حرفه ای ، یا باید شهروند ترکیه باشید که بتوانید به عنوان مترجم رسمی کار کنید یا می توانید در کنار یک مترجم رسمی کار کنید و او ترجمه های شما را مهر کند. همچنین در کنار ترجمه هایی از این دست می توانید به عنوان راهنمای تورهای گردشگری و مترجم تور هم فعالیت کنید. ثبت نام در سایتهای اینترنتی ارائه کننده خدمات ترجمه که با جستجو در گوگل می توانید معروفترین آنها را پیدا کنید ، یکی دیگری از روشهای کسب درآمد است که به صورت مترجم آزاد یا اصطلاحا فریلنسر کار می کنید. هر چه تعداد زبانهایی که می دانید بیشتر باشد دامنه فعالیت و کسب درآمدتان نیز بیشتر می شود. طبیعتا دانستن زبان کشور میزبان که در اینجا ترکیه و زبان ترکی استانبولی است نه تنها خیلی خوب بلکه یک ضرورت است و در کنار آن تسلط به زبانهای دیگر به ویژه انگلیسی هم مهم است.

2- راه اندازی کلاسهای آموزشی

شما می توانید مهارتهایی را که دارید به صورت اینترنتی به دیگران آموزش دهید و با برنامه ریزی دوره های آموزشی برای خود کسب درآمد کنید.

3- برنامه نویسی و طراحی سایت

با توجه به گسترش هر روزه دنیای دیجیتال نیاز به برنامه نویسان حرفه ای و طراحان سایتهای اینترنتی نیز بیش از پیش است و این خود زمینه های کاری فراوانی را در ترکیه فراهم می کند.

4- تولید محتواهای جذاب و  شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام

با توجه به مطرح نبودن بحث فیلترینگ در ترکیه شما به راحتی می توانید با توجه به زمینه کاری و مهارتی خود مطالب جذاب برای مخاطب تولید کنید و با بالاترین بازدید صفحاتتان به تدریج تبلیغات گرفته و کسب درآمد کنید.

5- تولید محتوا در سایت یوتیوب

یکی از سایتهایی که سالهای سال است برای کاربران خود امکان درآمدزایی فراهم کرده سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب است که به جز ایران که فیلتر است، در جاهای دیگر جهان از جمله در ترکیه مخاطب زیادی دارد. بنابراین در ترکیه می توانید با تولید محتوای جذاب و بالا رفتن تعداد بازدید کنندگانتان در یوتیوب ، به تدریج زمینه جذب تبلیغات و در نهایت کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشید. البته در یوتیوب زمانی که ویدئوهای شما در یک بازه زمانی مشخصی از یک تعداد بیشتر ویو و لایک بگیرد از طرف شرکت یوتیوب برای شما ایمیلی می فرستند که اگر می خواهید در صفحه شما تبلیغات نیز پخش شود و بعد از آن است که ویدئوهای شما درآمدزا می شود.

6- تولید پادکست

در عصر ما دیگر کمتر کسی سراغ کتابهای چاپی می رود و اکثر مردم اطلاعات را از طریق دنیای مجازی و تلفن همراه و لپتاپ دریافت می کنند. در چنین شرایطی تولید پادکست که بیشتر فرمت صوتی مطالب از جمله کتابهاست، می تواند برای مخاطبان جذاب باشد زیرا بسیاری از مردم به علت مشغله کاری فرصتی برای خواندن ندارند و ترجیح می دهند کتابهای صورتی را در مسیر رفتن به سر کار یا برگشت به خانه گوش کنند.

7- نوشتن کتاب و فروش آن در سایتهای فروشگاهی نظیر آمازون 

 اگر اهل قلم و نوشتن مطلب و کتاب هستید می توانید کتاب خود را پس از نگارش در فروشگاههای اینترنتی بفروشید به این ترتیب مخاطب شما دیگر محدود به ایران نخواهد بود و مشتریان خارجی را نیز می توانید جلب کنید و درآمد دلاری داشته باشید.

8- آنلاین شاپ

تقریبا هیچ کدام از کارهای بالا به جز یک گوشی هوشمند و لپتاپ و سیمکارت و اینترنتی ، نیاز به سرمایه اولیه دیگری ندارد اما درباره راه اندازی فروشگاههای اینترنتی یا آنلاین شاپ شرایط ممکن است متفاوت باشد. شاید برای شروع نیاز داشته باشید با سرمایه خود وسایلی را به قیمت ارزان تهیه کنید و با افزودن سود مورد نظر در اینترنت بفروشید. حتی می توانید در ابتدا مشتریان خود را از میان دوستان و آشنایان انتخاب کنید یا حتی برای یک آنلاین شاپی که معروف شده و مشتری زیادی دارد، سفارشهای مربوط به ترکیه را خریداری کرده و تحویل دهید. با توجه به اینکه استانبول به شهر همیشه تخفیف معروف است با گشت و گذر در فروشگاهها به راحتی می توان اجناسی را به قیمت پایین خرید و با پست یا از طریق مسافران یا در صورت زیاد بودن مقدار آن از طریق باربری به ایران و در نهایت به دست مشتریان رساند. البته کار در این زمینه با توجه به نوسانات ارزی چه در ترکیه و چه در ایران و با توجه به فاصله زمانی دریافت پول و خرید و ارسال و دریافت جنس توسط مشتری، با ریسک نسبی همراه است. همچنین باید اطلاعات کافی از بازارهای ایران و ترکیه و قوانین حاکم بر گمرکات دو کشور داشته باشید. البته برای کسانی که تجربه این کار را در داخل ایران داشته اند در صورتیکه به ترکیه بیایند این تجربه ها می تواند برای آنها بسیار مفید باشد. توجه داشته باشید در اینجا نیز قوانین و مسائل حاکم بر بازار بسیار تعیین کننده است.

9- فعالیت در بازارهای مالی اینترنتی

 این روزها تجارت در بازارهای ارز واقعی و ارزهای دیجیتال جذابیت های خود را دارد که می تواند زمینه دیگری از کسب و کار در فضای مجازی را فراهم آورد.

آخرین مطالب وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *