ثبت ازدواج بين المللي در ترکیه, وبلاگ

ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه چگونه انجام می‌شود؟

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه
3/5 - (4 امتیاز)

ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه، یکی از نیازهای هموطنان مقیم این کشور است. در سال‌های اخیر به علت‌های گوناگونی، سفر هموطنان ایرانی به کشور ترکیه برای ازدواج رونق زیادی داشته است. بسیاری از افراد این کشور را برای مراسم ازدواج خود انتخاب می‌کنند و یا برای ثبت ازدواج بین المللی به این کشور سفر می‌کنند.

موسسه بین المللی گلوبال کادرو بهترین راه برای یک ازدواج راحت و قانونی و معتبر است.

داشتن سند ازدواج بین المللی یکی از مدارک لازم برای مهاجرت خانوادگی به بسیاری از کشورها است که در داخل ایران، امکان اخذ آن به صورت رسمی وجود ندارد. به علاوه بسیاری از ایرانیان این کشور را برای برگزاری جشن‌های ازدواج خود انتخاب می‌کنند.

علاوه بر ثبت ازدواج به صورت بین المللی در این کشور، شما برای ثبت ازدواج خود به صورت قانونی و مورد قبول قوانین ایران، می‌توانید به سفارت و یا کنسولگری‌ها ایران در این کشور نیز مراجعه کرده و ازدواج خود را مطابق قوانین داخل ایران، ثبت نمایید. در این مقاله قصد داریم تا با مراحل و مدارک لازم برای ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه بیشتر آشنا شویم.

ازدواج در ترکیه

ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه چه مزایایی دارد؟

ایرانیان زیادی در ترکیه زندگی و کار می‌کنند و این تعداد همواره در حال افزایش است. ایرانیان مقیم این کشور می‌توانند برای ازدواج با قوانین ترکیه اقدام نمایند که مراحل قانونی جداگانه‌ای دارد. زوج‌ها اما برای رفت و آمد به ایران و یا هر کار قانونی دیگری که مربوط به ایران می‌شود، نیاز به ثبت ازدواج خود به صورت قانونی و رسمی در سفارات ایران در این کشور دارند. به علاوه ثبت ازدواج در کنسولگری‌های ایران در شهرهای مختلف ترکیه نیز انجام می‌شود.

بسیاری از ایرانیان از سراسر دنیا هر ساله به دلایل گوناگون برای ازدواج به ترکیه سفر می‌کنند. آب و هوا و لوکیشن‌های زیبا، امکان ازدواج بین المللی، صنعت مراسم پیشرفته در این کشور و نیز قیمت مناسب برگزاری مراسمات گوناگون از جمله ازدواج، باعث شده تا زوج‌های زیادی از سرتاسر جهان برای برگزاری مراسم خود به این کشور زیبا سفر کنند.

بسیاری از ایرانیان مقیم دیگر کشورها نیز برای برگزاری مراسم خود ترکیه‌ را به عنوان یک واسطه به عنوان مکانی مناسب برای برگزاری ازدواج انتخاب می‌کنند چون مهمانان مقیم ایران نیز می‌توانند به راحتی و بدون ویزا به این کشور سفر کنند. این افراد نیز بهتر است برای قانونی کردن ازدواج خود، ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه را فراموش نکنند.

ازدواج-در-سفارت-ایران-در-ترکیه

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه

برای ثبت ازدواج  در سفارت و یا کنسولگری‌های ایران در این کشور، مدارکی را باید آماده کنید. با هم این مدارک را بر حسب ملیت زوج‌ها بررسی می‌کنیم:

1.    مدارک لازم برای ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن ایرانی

  • مدارک هویتی زوجین شامل اصل شناسنامه، گذرنامه، کارت اقامت معتبر ترکیه، یک قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک ازدواج محلی صادر شده از طرف شهرداری‌های کشور ترکیه
  • گواهی عقد شرعی از صادره از مسجد ایرانیان
  • رضایت‌نامه محضری پدر زوجه، اصل گواهی فوت پدر زوجه
  • در صورت داشتن سابقه طلاق زوجین، ارائه اصل و یا رونوشت طلاق‌نامه

پس از فراهم کردن همه مدارک برای ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه، زوجین باید به سامانه میخک مراجعه کرده و برای «ازدواج مرد ایرانی با زن ایرانی» ثبت نام نمایند. پس از دریافت کد رهگیری از این سامانه برای ارائه مدارک و اخذ نوبت باید به کنسولگری‌های ایران در کشور ترکیه مراجعه نمایند.

2. مدارک لازم برای ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی

  • مدارک ازدواج محلی صادر شده توسط شهرداری‌های ترکیه
  • گواهی عقد شرعی در مسجد ایرانیان
  • مدارک هویتی زوج شامل اصل شناسنامه، گذرنامه، کارت اقامت به همراه یک قطعه عکس
  • مدارک هویتی زوجه خارجی(تبعه ترکیه) شامل گواهی ولادت، اصل گذرنامه ترکیه، اصل کارت kimlik، یک قطعه عکس پرسنلی با حجاب
  • مدارک هویتی زوجه خارجی(تبعه غیرترک) شامل اصل گذرنامه، گواهی ولادت از کنسولگری کشور مربوطه و یک قطعه عکس پرسنلی با حجاب

پس از فراهم کردن مدارک زوجین باید از طریق سامانه میخک برای «ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی» و همچنین «صدور شناسنامه همسر خارجی» ثبت نام کرده و با همراه داشتن هر دو کد رهگیری به کنسولگری‌های ایران در ترکیه مراجعه نمایند.

3. مدارک لازم برای ثبت ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

  • سند ازدواج محلی صادر شده در شهرداری‌های ترکیه
  • سند عقد شرعی از مسجد ایرانیان ترکیه
  • مدارک هویتی زوجه شامل، اصل شناسنامه، گذرنامه، کارت اقامت و عکس پرسنلی باحجاب
  • مدارک هویتی زوج شامل گواهی تولد، گذرنامه و یک قطعه عکس پرسنلی
  • اصل رضایت‌نامه محضری پدر زوجه، گواهی فوت و یا طلاقنامه

پس از مدارک برای ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه، زوجین باید در سامانه میخک و در بخش «ثبت ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی» ثبت نام نموده و با در دست داشتن کد رهگیری به یکی از کنسولگری‌های ایران در ترکیه مراجعه نمایند.

اگر با هماهنگی و اطلاعات کامل به ترکیه سفر کنید می‌توانید در کمترین زمان ثبت ازدواج انجام دهید. کافیست با مشاورین ازدواج موسسه بین المللی گلوبال کادرو تماس بگیرید.

مشاورین و کارشناسان گلوبال کادرو در سریعترین زمان ممکن و با وقت گیری از سفارت‌ها تعداد روزهای انجام کار و همچنین تعداد مراجعات شما را به حداقل می‌رسانند و نگرانی از این بابت ندارید.

2 دیدگاه در “ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه چگونه انجام می‌شود؟

  1. Fa.l گفت:

    سلام یه سال پیش طلاق گرفتم قصد ازدواج
    با مردی اصالتا ترک ساکن فرانسه دارم
    مدارک لازم و اقدامهایی که باید انجام بدم
    و هزینه های مربوطه رو میشه بفرمایید

    1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا با شماره ۰۰۹۰۵۵۳۷۱۶۴۴۰۱ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *