مهاجرتی

برای دریافت ویزای E2 آمریکا استارت آپ بهتر است یا خرید فرانچایز؟

E2-Visa
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که آیا برای گرفتن ویزای E2 از طریق سرمایه گذاری در آمریکا بهتر است استارت آپ خودمان را داشته باشیم یا فرانچایز خریداری کنیم؟
استارت آپ بهتر است یا خرید فرانچایز ؟
معمولا توصیه می شود کسانی شرکتی جدید در آمریکا تاسیس کنند که تجربه ای از زندگی در آمریکا دارند، روابط گسترده و قوی در آمریکا دارند همچنین از منابع مالی قابل توجه برخوردارند زیرا درباره استارت آپها حتی پیش بینی اینکه چه زمانی ممکن است شرکت نتیجه مطلوب را بدهد یا فقط دخل و خرجش برابر شود دشوارتر از فرانچیز است.

تماس با کارشناس ویزای E2

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

اگر همین حالا در آمریکا فعالیت تجاری دارید و می خواهید شعبه دیگری در همان ایالت یا در ایالتی دیگر تاسیس کنید، مسئله متفاوت است. اما اگر مثلا در ترکیه یک کفش فروشی دارید و می خواهید شعبه دیگری هم در آمریکا بزنید قضیه خیلی فرق می کند زیرا باید مشخص شود منابع برای تولید را از کجا تامین می کنید، گمرکی برای واردات چه قدر است، سلیقه مصرف کنندگان چگونه است، باید قانون کار و مسائل مربوط به استخدام را بدانید زیرا همه این موارد می تواند با کشورهای دیگر کاملا متفاوت باشد. ممکن است در کشور شما رسیدن شرکت به مرحله سود دهی شش ماه طول بکشد اما در آمریکا درباره شرکتهای تازه تاسیس نمی توان پیش بینی کرد این اتفاق چه زمانی می افتد، دو ماه یا دو سال دیگر؟

Table of Contents

داشتن ویزای متفاوت در آمریکا

اگر شما با ویزای دیگری در آمریکا حضور دارید و قبلا در زمینه ای که می خواهید شرکت تاسیس کنید کار کرده اید و ایده های جدیدی دارید ، راه اندازی استارت آپ معنا پیدا می کند و می تواند خیلی خوب باشد. بنابراین برای اینکه استارت آپ شما بتواند سرپا بماند لازم است سرمایه لازم یا درآمد کافی داشته باشید و شرکت ممکن است زود بازده باشد و پس از سه ماه سودآور شود یا ممکن است سه سال یا بیشتر طول بکشد. حتی مواردی از شرکتهای استارت آپ به ویژه در زمینه فناوری بوده است که پنج تا ده سال طول کشیده است که فقط سرمایه اش بازگردد تا بعد از آن شرکت فروخته یا به کل تعطیل شود.
بنابراین اگر شما در زمینه ای که می خواهید استارت آپ تاسیس کنید تجربه قبلی دارید و راه و چاه کار در آمریکا را می دانید و سرمایه لازم را هم دارید و از ارتباطات کافی برخوردار هستید، ایده تاسیس استارت آپ خوب است. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شرکت شما رشد خیلی خوبی داشته باشد ممکن است بخواهید آن را بفروشید که در این صورت ویزای E2 خود را از دست می دهید همانطور که اگر شرکت شما تعطیل شود نیز همین اتفاق می افتد.

نکات مثبت و منفی فرانچایز

حال ببینیم جنبه های مثبت و منفی فرانچایز چیست. اگر شما خیلی خلاق و کارآفرین هستید و در زمینه های مختلف فعالیت دارید فرانچایز معمولا جذابیت زیادی برای شما ندارد زیرا مدلی آماده است که شما با همان غالب می خرید و طبق مقررات موجود آن را هدایت می کنید به ویژه اگر قرار باشد هفته ای سی یا چهل ساعت در آن شرکت هم حضور داشته و کار کنید. البته اگر صرفا برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری آن را می خرید خیلی مشکلی ایجاد نمی کند. خرید فرانچایز در صورتی که اگر قبلا هیچ کسب و کاری نداشته اید و شرکتی در آمریکا تاسیس نکرده اید در عین حال هدف خود را میدانید و توانایی کنترل افرادی که استخدام کرده اید و ارتباط بامشتری را داشته باشید، مناسب شماست.

استارتاپ یا خرید فرانچایز

همچنین فرانچایز با مسائل بازاریابی و خرید و فروش مرتبط است و از طرف شرکت مادر و دیگر شعبه ها حمایت می شود ، خرید فرانچایز گزینه ای خوب و آماده برای شماست و می توانید شروعی بی دردسر در آمریکا داشته باشید. نکته قابل توجه درباره فرانچایز قابل پیش بینی بودن آن است. بیشتر خریداران فرانچایز کسانی هستند که متقاضی ویزای سرمایه گذاری آمریکا هستند. این فرانچایزها معمولا متعلق به شرکتهایی هستند که ده تا بیست سال پیش تاسیس شده و بین بیست تا بیش از دویست شعبه دارند. در این خصوص زمانی که شما کار در فرانچایز را شروع می کنید مشخص است و معمولا درباره شرکتهای خدماتی مثل خرید و فروش خانه و بنگاه املاک یک ماه طول می کشد و کسب و کارهایی مثل رستوران و صنایع غذایی ، باشگاههای بدنسازی و ورزشی و خدمات آرایشی و بهداشتی نه تا دوازده ماه و حتی بیشتر زمان می برد. رسیدن به سودآوری هم ممکن است یک ماه بعد از راه اندازی فرانچیز اتفاق بیفتد و این زمان گاهی تا هجده ماه نیز طول می کشد. مشخص است که این زمانبندیها بستگی به نوع کسب و کار و ادارات و سازمانهای مرتبط با آن دارد و اطلاعات این زمانبندی ها با گفتگو با چند نفر از کسانی که آن فرانچیز را خریداری کرده اند جمع آوری شده. بعد از آن هم می توان روی دستکم پنج هزار دلار در ماه درآمد و بعد از آن هم برنامه ریزی برای گسترش کسب و کار و پس انداز حساب کرد.

جمع بندی

اگر بخواهیم این بحث را جمع بندی کنیم باید بگویم استارت آپ زمانی خوب است که در آن زمینه تجربه داشته باشید و اساسا در آمریکا زندگی کنید و از روابط کافی در آمریکا برخوردار باشید، همچنین اگر فردی خلاق و مبتکر هستید می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر تجربه قبلی ندارید ، در آمریکا زندگی نمی کنید ، دنبال کسب و کار آماده و قابل پیش بینی هستید، در تامین نیروی کار و اداره آنها مشکل دارید و می خواهید از حمایت شرکت مادر و دیگر شرکتهای زیر مجموعه شرکت مادر برخوردار شوید، گزینه مناسب شما خرید فرانچیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *