املاک, ثبت شرکت

چرا برای خرید ملک ضرورت دارد با شرکتهای معتبر مشورت کنید؟

خرید ملک شرکتهای معتبر
4.4/5 - (9 امتیاز)

با توجه به رونق بخش املاک در ترکیه و به ویژه افزایش تقاضا در این بخش از طرف خارجی ها چه با هدف گرفتن اقامت، یا شهروندی یا صرفا سرمایه گذاری ، کلاهبرداری نیز در این بخش بیش از هر زمان دیگری بیشتر شده است و این خود ضرورت مشورت و کمک گرفتن از شرکتهای معتبر را نشان می دهد تا در دام کلاهبرداران نیفتید.

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

آیا می توان بدون مشورت گرفتن خرید ملک در ترکیه را به راحتی انجام داد؟

 برخی از کسانی که می خواهند خرید ملک در ترکیه را انجام دهند، تصور می کنند اگر خودشان مستقیم وارد معامله با بنگاههای املاک ترکیه ای شوند یا حتی با صاحب ملک مستقیما معامله کنند، یا از طریق سایتهای اینترنتی برای خرید و فروش ملک اقدام کنند،  می توانند هزینه های خود را پایین بیاورند.

باید بدانید حتی اگر فرد به زبان ترکی استانبولی هم مسلط باشد، باز هم نیاز به مشورت و کمک گرفتن برای خرید ملک در ترکیه از شرکتهای معتبر دارد تا بتواند با خیال راحت ملک مورد نظر خود را خریداری کند و به اهدافی که دنبال می کند ، برسد. در واقع مشورت و کمک گرفتن از این شرکتها از جمله شرکت گلوبال کادرو که سالها در این زمینه فعالیت دارد و از صفر تا صد همه امور مربوطه را انجام می دهد، کاملا منطقی است و حکم بیمه و گارانتی را دارد که شما به همراه ملکی که می خرید دریافت می کنید.

شرکت گلوبال کادرو توصیه های مهمی در مسیر خرید ملک خواهد داشت

در هر صورت شرکت گلوبال کادرو حتی به کسانی هم که می خواهند خودشان به طور مستقل یا از طریق شرکتهای دیگر ملک خریداری کنند توصیه هایی دارد که می تواند آنها را از افتادن در دام کلاهبرداران محافظت کند.

برخی به علت عجله ای که دارند گاهی همه یا بخش زیادی از پول را می پردازند که اگر طرف کلاهبردار باشد، سرمایه شان را از دست می دهند، بنابراین سعی کنید از راههای میانبر که ظاهرا باعث کاهش هزینه ها برای شما میشود پرهیز کنید،  زیرا ریسک بالایی دارد و نمی توانید به خرید ملک در ترکیه با روش درستی دست پیدا کنید.

قبل از خرید ملک و امضاکردن قرارداد، هزینه ملک را نپردازید

 به شما توصیه می کنیم قبل از آنکه قراردادی را امضا کنید یا ملک ترکیه را مشاهده نمایید، پول خانه را پرداخت نکنید. در این میان کلاهبرداران با سواستفاده از بی تجربگی خریداران آنها را طعمه خود می کنند. آنها فرد را با دادن وعده های توخالی وسوسه می کنند.

مثلا می گویند این فرصتی طلایی است و اگر فورا اقدام نکند و پولش را پرداخت نکند، بزرگترین فرصت زندگی خود را از دست می دهد و از این قبیل حرفهای وسوسه انگیز که کلاهبرداران با شگردهای خود به مشتریان می زنند و آنها را قانع می کنند. در این مورد اجازه ندهید وسوسه خرید بر عقلانیت غلبه کند، گرچه در بازار پررقابت املاک ترکیه زمان فاکتور بسیار مهمی است ، اما باید مراقب افراد سودجو بود. بنابراین قبل از دیدن خانه و امضای قراردادی معتبر ، تمام پول را انتقال ندهید.

خرید ملک در ترکیه با اسناد معتبر

 نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید ملک مورد نظر همه اسناد معتبر را دارد. تاپو یا همان سند ملک مهمترین سندی است که نشان دهنده مالکیت و مشخصات و حد و حدود ملک است و بدون آن مالکیت ملک قابل اثبات نیست و خرید ملک در ترکیه جایز نمی باشد. مدرک دیگری که باید در این خصوص رویت شود ، برگه اسکان است و در واقع اجازه اسکان در ملک را نشان می دهد که چیزی شبیه پایان کار در ایران است. این برگه پس از پایان احداث ساختمان صادر می شود و نشان دهنده این است که ساختمان مطابق مقررات ساختمانی منطقه و مقررات عمومی ساختمان سازی ترکیه احداث شده است.

در واقع این مدرک یا برگه نشان می دهد که فرد یا افراد می توانند در آن ملک ساکن شوند و زندگی کنند

. از این رو اگر آپارتمان یا ملکی را از فردی مستقل خریداری می کنید، به این مسئله دقت لازم را داشته باشید و حتما از صاحب ملک بخواهید آنها را به شما نشان دهد و بهتر است هم تاپو و هم برگه اسکان را به کارشناس حقوقی یا وکیل خود نشان دهید. در اینجا وکیل یا کارشناس حقوقی بررسی می کند که آیا مشکل قانونی در این رابطه وجود نداشته باشد تا بعدا مشکلی برای شما پیش نیاید و حق شما را در استفاده از ملک محدود نکند. در نتیجه باید توجه داشت که اگر فروشنده از ارائه این اسناد به شما خودداری کند ، باید به نیت او شک کنید.

با پرداخت کمیسیون برای خرید ملک در ترکیه مشورت بگیرید

 شرکت گلوبال کادرو با دارا بودنکادر مجرب ایرانی و ترک در این خصوص می تواند کمک لازم را به شما بنماید. در ترکیه کمیسیون املاک دو تا سه درصد قیمت ملک است بنابراین با توجه به ریسک بالایی که مشاوره نگرفتن از شرکتهای معتبر دارد، منطقی نیست بخواهید با هدف پایین آوردن هزینه های خود و پرداخت نکردن این کمیسیون ، از کمک گرفتن از شرکتی معتبر و دارای مجوز صرفنظر کنید پس مشورت برای خرید ملک در ترکیه را به عنوان اولویت قبل از خرید ملک در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید وقتی می گوییم شرکت دارای مجوز به این معنا نیست که لزوما به هر شرکت یا املاکی دارای مجوز مراجعه کنید برای شما مفید باشد ، زیرا برخی از بنگاههای مسکن دانش و تجربه حقوقی لازم را در زمینه خرید و فروش املاک ندارند و اساسا نمی دانند برای شما به عنوان یک خارجی که می خواهید ملکی را برای گرفتن اقامت یا شهروندی یا حتی سرمایه گذاری خریداری کنید، چه ملکی مناسب است تا بتوانید به هدف مورد نظر خود برسید.

خرید ملک در ترکیه

بنابراین خرید خانه در ترکیه از طریق چنین افرادی هم برای شما می تواند مایه دردسر شود زیرا مواردی بوده است که فرد ملکی را خریده است که به علت قرار داشتن در منطقه ممنوعه امکان گرفتن اقامت با آن وجود نداشته است یا سند آن قیمت کارشناسی لازم را برای این منظور نداشته است.

در نتیجه حتما باید با شرکتهای نه تنها دارای مجوز بلکه معتبر و شناخته شده مشورت کنید تا بعدا برای شما مشکل پیش نیاید،  بویژه اینکه بعضا در رسانه ها و سایتهای اینترنتی تبلیغات وسوسه انگیزی در این خصوص می بینیم که فردی که تجربه و دانش کافی را نداشته باشد به راحتی به دام می افتد. این درحالی است که شرکتهای معتبر این موارد را به مشتریان خود گوشزد می کنند و مشکلاتی را که در آینده ممکن است گریبانگیر آنها شود به آنها یادآوری می نمایند.

 کارشناسان خبره در بازار املاک ترکیه می دانند همه پروژه های ساختمانی که روز به روز هم بیشتر می شود، موفقیت آمیز نیستند و صاحبان برخی از پروژه هایی که به مشکل خورده اند سعی دارند با انواع مشوقها پروژه های خود را از طریق شرکتهای املاک به مشتریان بفروشند. در این میان تنها شرکتهای معتبر و آنهایی که صادقانه کار می کنند و از ماهیت این پروژه ها اطلاع دارند، مشکلات آن را به مشتریان خود گوشزد می کنند زیرا برای آنها اعتبار و سود کم اما دراز مدت بسیار مهمتر از سودهای هر چند زیاد اما آنی و زودگذر است که می تواند اعتبارشان را مخدوش کند.

در نتیجه چنین شرکتهایی سعی می کنند پروژه هایی را به مشتریان معرفی کنند که پایین ترین ریسک سرمایه گذاری را داشته باشد و از لحاظ حقوقی نیز مشکلی نداشته باشد و در عین حال آینده بهتری داشته باشد و ارزش سرمایه مشتری را به میزان بیشتری افزایش دهد و مشورت برای خرید ملک در ترکیه از شرکتی مورد اعتماد می تواند بسیار کار پسندیده ای باشد.

 به علاوه به علت اینکه چنین شرکتهای معتبری که گلوبال کادرو نیز یکی از آنهاست ، خودشان به طور مستقیم نمایندگی فروش برخی از پروژه ها را که از جنبه های مختلف کارشناسی شده و آینده دار است  را دارا هستند ، بدون واسطه بنگاه ها، املاک را به مشتری عرضه می کنند و  همین خود باعث پایین آمدن قیمت نهایی ملک برای مشتری می شود و دیگر موارد نامناسب به شما فروخته نمی شود.  

کارنامه شرکت ها را برای مشورت در خرید ملک بررسی کنید

همچنین نگاهی به کارنامه شرکتها می تواند تا حدودی به انتخاب شرکت مناسب برای خرید ملک به شما کمک کند.

انواع ساختمان های غیرقانونی در ترکیه

 ویژگی مهم دیگری که مشاوره با شرکتهای معتبر در خصوص خرید ملک در ترکیه دارد ، این است که درباره قانونی بودن ساخت ملکی که می خرید اطمینان خاطر پیدا می کنید. اساسا در ترکیه دو نوع ساختمان غیرقانونی وجود دارد.

خانه های روستایی در ترکیه

نوع اول خانه های روستایی هستند که اساسا بیرون از مراکز اصلی جمعیتی و معمولا در زمینهای کشاورزی احداث میشود و با وجود اینکه به لحاظ عرفی مشکلی در سکونت صاحبان زمین در این ساختمانها نیست، اما ممکن است در چارچوب قوانین ترکیه ، قانونی تلقی نشود و سندی برای آن صادر نگردد. این نوع ساختمانها، متداول ترین ساختمانهای بدون مجوز در ترکیه هستند که برای خرید ملک نمی توانند مناسب باشند.

معمولا زمانی که خانه ای ویلایی با قیمتی پایین عرضه می شود، احتمال بدون مجوز بودن آن زیاد است. تجربه نشان داده است بنگاههایی که در کار خرید و فروش چنین خانه هایی هستند، معمولا با اتباعی از ترکیه در ارتباط هستند که کارشان با مشتریان و توریستهای خارجی است تا از این طریق بتوانند چنین املاک غیرقانونی را به مشتریان بی اطلاع خارجی بفروشند.

خانه های بدون مجوز

 نوع دوم خانه های بدون مجوز، خانه ها و املاکی هستند که سازنده با دور زدن عمدی قانون احداث کرده است و سعی دارد آنها را به افراد ناآگاه از جمله مشتریان خارجی بفروشد. از جمله این موارد می توان به پروژه های ساختمانی و آپارتمان در ترکیه اشاره کرد که در مناطق ممنوعه یا بعضا بدون رعایت مقررات ساختمانی احداث می شوند، مثلا سازنده مجوز ساخت دو طبقه را گرفته اما بیشتر از آن ساخته است. گرچه زندگی در چنین واحدهای مسکونی مشکلی ایجاد نمی کند اما ممکن است به لحاظ گرفتن اقامت یا شهروندی دچار مشکل شوید،  یا بعدها برای فروش مشکل پیدا کنید.

خرید املاک در ترکیه به صورت مستقیم از شرکت های سازنده ساختمان ها

 نکته دیگری که در این خصوص باید مد نظر داشت، خرید مستقیم از شرکتهای سازنده ساختمان است. تجربه نشان داده است زمانی که بازار دچار التهاب است و تقاضای بالایی وجود دارد، شرکتهای زیان ده سعی می کنند از فرصت استفاده کنند و پروژه های خود را به خارجی ها بفروشند بنابراین لازم است قبل از هر گونه خرید، از وضعیت سازنده پروژه و کارنامه آن و پشتوانه مالی برای تکمیل پروژه مطمئن شوید و مشورت لازم را برای خرید ملک در ترکیه داشته باشید. در واقع همین مسئله است که سبب می شود واحدهای شرکتهایی که تجربه موفق زیادی داشته اند، گرانتر از دیگر پروژه ها باشد.

جمع بندی

 معمولا باید درباره پروژه هایی که با قیمت بسیار پایین و با مشوقهای باورنکردنی عرضه می شود شک کرد. بزرگترین خطری که در این رابطه وجود دارد این است که شرکت سازنده نتواند پروژه را در زمان وعده داده شده تکمیل کرده و تحویل دهد که معمولا یا به علت مشکلات مالی یا مشکلات حقوقی و قانونی است.

 مشکل زمانی بدتر می شود که شرکت سازنده اعلام ورشکستگی کند که در این صورت خریدار خارجی به شدت متضرر می شود. بنابراین شاید منطقی ترین راه برای پیشگیری از این مشکلات،  استفاده از خدمات شرکتهای معتبری نظیر گلوبال کادرو در ازای پرداخت حق الزحمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *