مدارس

مدارس فوتبال در ترکیه

مدارس فوتبال ترکیه
4.5/5 - (10 امتیاز)

یکی از دغدغه های اساسی خانواده های ایرانی که به خارج از کشور از جمله ترکیه مهاجرت می کنند، آینده فرزندانشان است و اینکه از امکانات کشور میزبان برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانشان بهره مند شوند. در این زمینه امکانات فراوانی همچون مدارس فوتبال در ترکیه وجود دارد که خانواده ها می توانند بسته به علایق و شرایط خود و فرزندانشان از آنها استفاده کنند.

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

کلاسهای آموزشی یکی از از بهترین گزینه ها برای تقویت مهارتهای کودکان و نوجوانان است و در این میان مدارس آموزش فوتبال در ترکیه گزینه مناسبی برای علاقمندان به فوتبال است به ویژه اینکه ترکیه جزء اروپاست و تیمهای فوتبال این کشور نیز در زمره تیمهای اروپایی محسوب می شوند و با استانداردهای آنها بازی می کنند و حتی برخی از آنها و همچنین تیم ملی فوتبال این کشور، جایگاه نسبتا خوبی در میان تیمهای اروپایی دارند. حال ببینیم مدارس فوتبال در ترکیه چه ویژگیهایی دارند.

محدوده سنی پذیرش بازیکن فوتبال در مدارس فوتبال ترکیه

به طور معمول مدارس فوتبال در ترکیه از بین افراد هفت تا پانزده ساله داوطلب قبول می کنند، گرچه خارج از این محدوده سنی هم ممکن است به صورت موردی پذیرفته شود یا حتی متناسب با شرایط فرد، آموزشهای ویژه نیز اختصاص داده شود. معمولا تیم های فوتبال مطرح در ترکیه بازیکنان خود را از این مدارس انتخاب کرده و بعد از گرفتن امتحان و در صورت تایید عملکردشان،  به آنها گواهینامه یا آنچه که در ترکیه به آن لیسانس فوتبال گفته میشود می دهند تا به طور رسمی در رده های سنی مختلف آن باشگاه تمرین ببینند و بازی کنند.

جذب شدن به باشگاه های فوتبال مختلف ترکیه

البته باشگاههای دسته دو و دسته سه نیز مدارس خود را دارند و آنها نیز از این طریق بازیکن جذب می کنند ،  ضمن اینکه شانس جذب شدن از طریق این باشگاهها بیشتر است و برای شروع بهتر است جذب باشگاههای دسته پایین ترکیه شویم.  

درباره مسئله جذب شدن به باشگاههای فوتبال ترکیه توجه داشته باشیم نباید به وعده های درازمدتی که به ما داده میشود خیلی دل خوش کنیم، مثلا به ما گفته شود که شما را هشت ماه دیگر جذب می کنیم و به شما گواهینامه میدهیم ، زیرا اساسا تیمها به صورت فصلی بازی می کنند و این مدت خیلی زیاد است و عملا یک سال را در بر می گیرد. یعنی اگر کسی در عرض یک یا دو ماه کاری برای شما کرد ، می توان روی آن حساب کرد اما وعده های دراز مدت چندان اعتبار ندارد.

تمرین در باشگاه های فوتبال ترکیه چگونه است؟

باشگاههای فوتبال ترکیه هفته ای دو بار تمرین دارند و معمولا بعد از یک تمرین کوتاه وارد مسابقه می شوند. در این تمرینات ، علاوه بر مسائل نظری ، به موضوعات عملی مثل کنترل توپ، دریبل و سرعت عمل پرداخته می شود. تمرینات نیز متناسب با گروه سنی افراد متفاوت است. معمولا تمرینات هفتگی روزهای تعطیل یعنی شنبه و یکشنبه برگزار می شود.

نکته مهمی که درباره فوتبال وجود دارد این است که فاصله بین تمرینات نباید طولانی باشد،  بنابراین زمانی که به طور معمول در تابستان مدارس تعطیل می شوند، شما باید در کلاسهای تابستانی شرکت کنید.

شرکت در مسابقات فوتبال را در کنار تمرین جدی بگیرید

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت لزوم شرکت در مسابقات فوتبال است. یعنی اگر دیدید پس از چهار یا پنج ماه حضور در کلاسهای فوتبال و تمرینات،  در هیچ مسابقه فوتبال شرکت داده نشدید، بهتر است از آن باشگاه جدا شوید.

 البته در مواردی باشگاهها برای اینکه شما را در مسابقات شرکت دهند از شما مبلغی را درخواست می کنند. با وجود این اگر پس از یک یا دو ماه شما را در مسابقات شرکت ندادند، بهتر است از آن باشگاه جدا شوید زیرا ادامه این روند کمکی به پیشرفت شما در فوتبال نمی کند. زیرا حضور در مسابقات حتی  به عنوان یک بازیکن آماتور برای پیشرفت شما در این رشته ضروری است و صرف حضور در کلاسهای فوتبال و شرکت در بازیهای مدرسه فوتبال نمی تواند آینده موفقی را برای شما تضمین کند و نیاز است در مسابقات واقعی باشگاهی شرکت داشته باشید.

مدرسه فوتبال ترکیه

فرصت های مناسب پس از ملحق شدن به باشگاه های فوتبال در ترکیه

همچنین در دوره های تعطیل بهتر است برای اینکه بین تمرینات شما فاصله نیفتد در کلاسهای فوتبال شرکت کنید. در دنیای فوتبال نباید به یک یا دو جا بسنده کرد و منتظر وعده های این و آن شد، بلکه باید فرصتها را در باشگاههای مختلف جستجو و پیدا کرد.    

بسیاری از کارشناسان معتقدند مدرسه فوتبال آلتین اوردو Altınordu به لحاظ انسجام و استانداردهای آموزشی و مربیان حرفه ای و مطرح می تواند گزینه اول در بین مدارس فوتبال در ترکیه باشد که در بسیاری از مناطق ترکیه شعبه دارد. بعد از آن هم می توان مدارس فوتبال باشگاههایی مثل فنرباغچه و گالاتاسارای را معرفی کرد. البته اگر در سنین پایین وارد مدارس فوتبال باشگاههای مطرح شوید ، احتمال دارد شما را برای شرکت در تست فوتبال و دادن گواهینامه انتخاب کنند و آموزش دهند، اما اگر در سنین بالای دوازده سال وارد مدارس فوتبال باشگاههای مطرح شوید، احتمال انتخاب شدن شما کمتر است، از این رو پیشنهاد می شود در کنار آن به ویژه در فصل تابستان که مدارس تعطیل میشود در دوره های تابستان مدارس دیگر شرکت کنید تا بین تمرینات شما فاصله نیفتد.

یکی از سوالاتی که درباره مدارس فوتبال ترکیه پرسیده می شود این است که چگونه می توان به عنوان یک خارجی مثلا کسی که از ایران به ترکیه می آید ، تست فوتبال داد؟

کسی که با پاسپورت ایرانی وارد ترکیه می شود، می تواند بدون گرفتن اقامت مدت سه ماه در ترکیه بماند و تست فوتبال هم بدهد، اما مسئله این است که به علت نداشتن شماره کیملیک یا همان شماره هویت که برای خارجیها صادر می شود، مدرک یا گواهینامه فوتبال یا همان لیسانس به شما داده نمی شود. بنابراین اگر با این هدف می خواهید در تست فوتبال شرکت کنید، حتما از طرقی که وجود دارد اقامت ترکیه را دریافت کنید تا در صورت قبولی در تست، به شما گواهینامه یا لیسانس فوتبال داده شود.

توجه داشته باشید لیسانس یا گواهینامه فوتبال در واقع مجوز شرکت در تمرینات رسمی و مسابقات فوتبال است. لیسانس یا گواهینامه فوتبال را در صورتی که شما در تست فوتبال قبول شوید خود باشگاه برای شما می گیرد. میتوانید برای اطلاع از لیست قیمت تست فوتبال و صدور گواهینامه در ترکیه و دیگر اطلاعات مرتبط ، به سایت فدراسیون باشگاههای ورزشی آماتور ترکیه https://tffistanbul.org/  که شامل فایل پی دی اف لیست قیمتها  است مراجعه کنید.

 برای مثال برای فصل 2023 - 2022 برای تست افراد خارجی در صورتیکه متولد 2004 و بعد از آن باشند ، هزینه گرفته نمی شود و اگر متولد بین سالهای 1999 و 2003 باشند 3 هزار لیر و اگر متولد 1998 و قبل از آن باشند 6 هزار لیر هزینه دربر دارد. این هزینه ها برای گرفتن اولین گواهینامه است. البته باید توجه داشت که برخی از باشگاههای فوتبال در ترکیه ممکن است شروط اختصاصی خود را داشته باشند از جمله اینکه برخی از باشگاهها برای سنین خیلی پایین درخواست گواهینامه نمی کنند.

لیگ های مختلف فوتبال در ترکیه وجود دارد اما پنج لیگ مهم این کشور عبارتند از سوپر لیگ ، لیگ دسته 1 ، لیگ دسته 2 ، لیگ دسته 3 و لیگ آماتور منطقه ای است. کسانی که می خواهند در تست گواهینامه فوتبال شرکت کنند ، باید ببینند می خواهند در چه شهری تست بدهند.

بعد باید با مراجعه به سایتهای اینترنتی باشگاههای فوتبال، ببینند آنها در چه لیگهایی بازی می کنند و تاریخهایی را که تست برگزار می کنند، چک کنند و طبق آن تاریخها برنامه ریزی کنند.

برای ثبت نام بهتر است رزومه فوتبالی خود را برای آن باشگاه یا مربی مورد نظر ارسال کنید. توجه داشته باشید داشتن رزومه فوتبالی برای قبولی در تست فوتبال و دریافت گواهینامه خیلی مهم است. در واقع باشگاهی که از شما تست می گیرد، اول از همه به رزومه شما نگاه می کند که شما در چه باشگاهی بازی کرده اید.

 نکته بسیار مهم این است که داشتن سابقه بازی حتی در یک تیم دسته پایین بسیار ارزشمندتر از حضور در مدارس فوتبال است ، زیرا بازی در تیمهای رسمی امتیاز محسوب می شود اما شرکت در دوره های مدارس فوتبال امتیاز بزرگی محسوب نمی شود.

بنابر این می توان نتیجه گرفت که بازی در یک تیم دسته پایین بسیار بهتر از رفتن به مدارس فوتبال در ترکیه یا هر کشوری است است زیرا شما رسما در یک تیم بازی می کنید. پس بهتر است قبل از اینکه بخواهید در ترکیه گواهینامه فوتبال دریافت کنید، دستکم رزومه ای برای خود از بازی در تیمهای ایرانی را تهیه کنید.

در ترکیه هم نیاز نیست حتما در تیمهای معروف تست بدهید زیرا آنها معمولا افراد حرفه ای و باتجربه تر را جذب می کنند،  بنابراین شما می توانید از تیمهای رده پایین شروع کنید.

5 دیدگاه در “مدارس فوتبال در ترکیه

  1. مهران طاهری گفت:

    سلام عرض خسته نباشید بنده مهران طاهری هستم استعداد فوتبال دارم . داخل لیگ کشور بازی کردم . داخل استان بازی کردم .

    1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      موفق باشید دوست عزیز . ولی ما در این خصوص فعالیت نداریم

  2. مهران طاهری گفت:

    سلام خسته نباشید من از استعداد بالای برخوردارم داخل فوتبال خواهشا کمکم کنید بتوانم در باشگاه های ترکیه تست بدم مطمئن باشید که پشیمون نمی شوید

    1. گلوبال کادرو (ادمین) گفت:

      موفق باشید دوست عزیز . ولی ما در این خصوص فعالیت نداریم

    2. پارسا گفت:

      پاسپورت داری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *