مهاجرتی, وبلاگ, وبلاگ ترکیه

سوالات متداول در مورد برزیل

4.6/5 - (14 امتیاز)

سوالات متداول در مورد برزیل

در این پست پاسخ جامع و کاربردی به متداول ترین سوالات کاربران و برسی همه جانبه در مورد کشور برزیل می پردازیم

 

تماس با کارشناس

شما می توانید با کلیک بر دکمه های زیر به طور مستقیم با کارشناس متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی رایگان برخوردار شوید

حداقل مبلغ اجاره ملک در برزیل چقدر است؟

بسته به نیازهای مشتری اجاره مسکن می ‌تواند از ۳۰۰ دلار تا هر مبلغی باشد. در برزیل، قانوناً اجاره ۲ ماه را به عنوان ودیعه و یک ماه اجاره را پیش ‌پرداخت می‌ کنید. البته این مقدار ممکن است شهر به شهر متفاوت باشد و حتی ممکن است ودیعه بیشتر از ۲ ماه اجاره گرفته شود.

حداقل اجاره شامل مبلمان نمی ‌شود و این مقدار اجاره برای یک آپارتمان خالی است. اجاره خانه‌ های کاملاً مبله همیشه هزینه بالاتری دارد که به منطقه و شهری که در آن است، بستگی دارد.

در صورت انتخاب آپارتمان برای اجاره، توجه داشته باشید که هزینه شارژ ساختمان، برق، گاز و آب همیشه جدای از اجاره باید پرداخت شود. این مسئله نیز ممکن است بسته به نوع آپارتمان، موقعیت در شهر و مسائل دیگر متغیر باشد.

آیا برای دریافت اقامت در برزیل شرط سن یا زبان وجود دارد؟

در برزیل مردم ترجیح می ‌دهند تنها به زبان پرتغالی صحبت کنند، با این حال ممکن است عده کمی را پیدا کنید که انگلیسی بدانند. اما به طور کل مردم برزیل انگلیسی نمی دانند.

با این حال، توصیه می ‌شود به محض برنامه ‌ریزی برای اقامت در برزیل یادگیری زبان پرتغالی را شروع کنید.

درباره اینکه آیا برای دریافت اقامت برزیل شرط سنی وجود دارد یا خیر باید بگوییم هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و کل فرایند دریافت اقامت فقط بستگی به سرمایه‌ شما دارد که شما دارید.

آیا امکان تمدید یا تغییر به نوع دیگری از اقامت وجود دارد؟

بله، امکان تغییر نوع اقامت وجود دارد. به عنوان مثال، می توان با خرید یک خانه یا سرمایه‌ گذاری در یک کسب و کار از اقامت دانشجویی به اقامت با سرمایه ‌گذاری تغییر وضعیت داد.

 آیا فرد با این نوع اقامت امکان کار دارد؟

دانشجوها مجاز به کار تا ۲۰ ساعت در هفته هستند.

سرمایه‌ گذارانی که با خرید ملک اقامت دائم برزیل را دریافت کرده اند می‌توانند استخدام شوند یا اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

با ویزای اقامت دیجیتال سیار فرد نمی تواند به صورت قانونی در داخل برزیل کار کند با کسب و کار داشته باشد مگر اینکه اقامت خود را تغییر دهد.

در چه مقاطع و چه دانشگاه هایی میتوان پذیرش تحصیلی گرفت؟

پذیرش در همه سطوح تحصیلی موجود است.

- تحصیل در انواع دانشگاه‌های (خصوصی یا عمومی) امکان پذیر است. خارجی ها را بیشتر دانشگاه‌های خصوصی پذیرش می کنند و دانشگاه‌های دولتی بیشتر از طریق برگزاری آزمون دانشجو می پذیرند.

- آیا سطح سنی برای سطوح تحصیلی وجود دارد؟

خیر.

- آیا اعضای خانواده متقاضی هم می‌توانند اقامت بگیرند؟

متقاضی اصلی و افراد تحت تکفل او ( همسر و فرزندان زیر سن ۲۱ سال) می‌توانند از مزایای اقامت بهره ‌مند شوند.

- آیا نیاز به دانستن زبان پرتغالی وجود دارد؟

تا زمانی که متقاضی درخواست تابعیت برزیلی ندهد، نیازی به دانستن زبان ندارد. اما در زمان درخواست برای شهروندی، متقاضیان باید در آزمون مهارتهای زبان پرتغالی شامل خواندن، نوشتن و صحبت کردن شرکت کنند. این آزمون دو بار در سال برگزار می‌شود.

- هزینه‌های سالانه دانشگاه در برزیل چه قدر است؟

این اطلاعات بسته به رشته و دانشگاهی که در آن ثبت نام می‌کنید ممکن است فرق کند. اگر فرد متقاضی شرایط مورد نظر خود را به ما اعلام کند، ما می توانیم اطلاعات دقیقتری در این خصوص در اختیارش قرار دهیم.

- آیا دانشجویان می‌توانند کار کنند؟

بله، براساس قوانین رسمی دانشجوها می‌توانند ۱۰-۲۰ ساعت در هفته کار کنند. با این حال، کارهای غیررسمی که دستمزد نقدی پرداخت می شود، همواره به عنوان فرصتی برای کار و درآمد بیشتر وجود دارد. با این حال، باید در نظر داشت ثبت نام در دانشگاه به منظور دریافت اقامت با هدف کار کردن به طوریکه باعث شود فرد از کلاسها غیبت کند می تواند عواقب جدی از جمله اخراج از دانشگاه، لغو اقامت دانشجویی و غیره داشته باشد.

- آیا امکان تبدیل اقامت دانشجویی به نوع دیگری از اقامت وجود دارد؟

بله، امکان تبدیل اقامت دانشجویی به انوع دیگری از اقامت وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک دانشجو بخواهد با یک برزیلی ازدواج کند یا بخواهد به عنوان سرمایه‌ گذار فعالیت کند یا ملک خریداری کند، امکان تغییر وضعیت اقامت او وجود دارد.

حداقل مبلغ برای خرید ملک و دریافت شهروندی به دلار آمریکا چه مبلغی است؟

در شهرهای بزرگ مانند ریو دو ژانیرو، سائوپائولو یا ایالت‌های جنوبی، شما ممکن است نیاز به سرمایه‌ گذاری حداقل 200,000 دلار آمریکا در ملک داشته باشید. توجه داشته باشید که می ‌توانید این سرمایه‌ گذاری را با خرید چند ملک‌ هم انجام دهید(به شرط رعایت آخرین قوانین و مقررات در زمان سرمایه ‌گذاری).

در منطقه شمالی برزیل، حداقل سرمایه ‌گذاری 150,000 دلار آمریکا است. (همچنین می ‌توانید این سرمایه‌گذاری را در ملک‌های مختلف نیز تقسیم کنید (به شرط رعایت آخرین قوانین و مقررات در زمان سرمایه‌گذاری).

- ممنوعیت چهار ساله برای فروش ملکی که با آن اقامت گرفته شده است وجود دارد؟

فردی که برای اقامت ملکی را خریداری کرده است می ‌تواند آن را بفروشد و ملک دیگری خریداری کند. اما باید توجه داشت که فروش ملک نباید قبل از دریافت تابعیت باشد.

- مدت زمان اقامت برای دریافت شهروندی در برزیل چه مدت است؟

دریافت تابعیت به صورت عادی و طبیعی نوع رایج شهروند شدن در برزیل است. متقاضی باید حداقل چهار سال با کارت اقامت دائم (CRNM) در برزیل زندگی کند ( اما اگر فرزند یک برزیلی باشد یا همسرش برزیلی باشد یا یک فرزند برزیلی داشته باشد تنها کافیست یک سال در برزیل اقامت کند).

- آیا در گرفتن اقامت با سرمایه گذاری تجاری نیاز به دانستن زبان پرتغالی است؟

به عنوان یک بازرگان و کارآفرین، می‌ توانید کارمندانی را استخدام کنید که زبان انگلیسی و پرتغالی را به خوبی بلد باشند. با این حال، می توانید کارمندانی مسلط به زبان اسپانیایی و زبان ‌های اروپایی دیگر نیز پیدا کنید.

- نوع اقامتی که از طریق ثبت شرکت به دست می‌آید چیست؟

اقامت سرمایه‌گذاری

- شرایط برای تمدید اقامت از طریق ثبت شرکت چیست؟

متقاضی باید اثبات کند که شرکت در وضعیت خوبی قرار دارد و افراد محلی را استخدام می کند تا بتواند اقامت دائم خود را تمدید کند.

- آیا مشکلی درباره باز کردن حساب بانکی در برزیل برای شهروندان ایرانی وجود دارد؟

به استثنای تحریم‌ هایی که برزیل باید طبق الزامات جهانی رعایت کند و به شرط رعایت تمام تعهدات قانونی، هیچ محدودیتی برای هیچ ملیتی برای باز کردن حساب بانکی در برزیل وجود ندارد.اما برای شهروندان ایرانی داشتن آدرس ثبت شده در کشور دیگری غیر از ایران الزامیست. در عین حال باید تاکید کنیم روابط دوجانبه برزیل و ایران در سطح خوبی است.

- گرفتن اقامت برای اعضای خانواده متقاضی چگونه انجام می ‌شود؟

درخواست اقامت برای تمامی اعضای خانواده یا همراه درخواست متقاضی اصلی یا همزمان با ورود اعضای واجد شرایط خانواده متقاضی به برزیل، ثبت می ‌شود. اگر متقاضی اصلی ابتدا وارد شده و مجوز اقامت دائم دریافت کرده باشد، می ‌تواند برای بقیه اعضای خانواده ویزای به هم پیوستن درخواست دهد.

- انوع و درصد مالیات‌ها برزیل:

افراد مقیم در برزیل که واجد شرایط پرداخت مالیات هستند، مشمول قانون فدرال مالیات بر درآمد می شوند. نرخ مالیات بر درآمد در برزیل برای افراد بصورت پلکانی و بین 7.5% تا 27.5% متغیر است.

- آیا داشتن حسابدار برای شرکت اجباری است ؟

توصیه می‌شود برای همه امور مالیاتی، چه برای خودتان باشد و چه برای کسب و کارتان، یک حسابدار داشته باشید.

- هزینه‌های ثبت شرکت چه مبلغ است؟

هزینه ثبت شرکت در ایالت‌ های مختلف برزیل فرق می کند و ممکن است حدوداً بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار آمریکا باشد. (رقم دقیق هزینه ثبت شرکت فقط توسط حسابدار و براساس ایالتی که شرکت در آن تاسیس می‌ شود، می تواند محاسبه و تایید شود)

- هزینه‌ های سالیانه نگهداری شرکت چه مواردی را شامل می شود؟

مالیات‌ ها توسط حسابدار محاسبه می ‌شود. سال مالی در برزیل از ژانویه تا دسامبر است. دستمزد حسابدار بر اساس خدماتی که از او دریافت می شود محسابه می گردد.

- آیا اقامت و تابعیت شامل تمامی سهامداران شرکت و اعضای خانواده آنها می ‌شود؟

اقامت می‌ تواند به تمامی اعضای خانواده ها اعطا شود، اما برای دریافت شهروند پس از گذشت دوره ۴ ساله ، لازم است همه افراد بالغ در آزمون مهارت زبان پرتغالی قبول شوند. با این حال، کودکانی که همراه خانواده به برزیل نقل مکان کرده‌اند و به مدرسه می ‌روند، نیاز به شرکت در این آزمون ندارند و بر اساس وضعیتشان در مدرسه و کلاس ‌هایی که در برزیل گذرانده اند، مورد بررسی قرار می ‌گیرند.

- آیا استخدام افراد محلی در شرکت اجباری است؟

لزوماً این طور نیست، اما شما نمی‌ توانید هیچ نوع کسب و کاری را بدون داشتن کارکنان محلی انجام دهید. دلایل این موضوع قبلاً ذکر شده است.

اخذ اقامت برای اعضای خانواده چگونه است؟

پس از تکمیل امور مربوط به ثبت کسب و کار یا خرید ملک، برای تحویل کلیه مدارک از جمله فرم درخواست اقامت برای اعضای خانواده از اداره پلیس فدرال وقت گرفته می شود.

- خارجیها چه نوع املاکی را می توانند خرید و فروش کنند؟

هیچ محدودیتی در نوع ملک وجود ندارد.

- آیا چند خانواده می‌ توانند روی یک ملک مشترک اقامت بگیرند؟

هر خانواده باید به اندازه سهم اعلام شده توسط دولت برزیل را سرمایه‌ گذاری کند، به عنوان مثال اگر دو خانواده بخواهند با یک ملک اقامت بگیرند باید سهم هر خانواده حداقل یک میلیون رئال برزیل از ارزش ملک باشد در این صورت باید ارزش ملک مشترک بالای دو میلیون رئال برزیل باشد.

تولد فرزند در برزیل چگونه است؟

کودکانی که در برزیل متولد می ‌شوند، به طور پیش فرض شهروندان برزیل هستند.

در صورت تولد فرزندتان در برزیل، مدت زمان لازم برای تبدیل اقامتتان به شهروندی برزیل به یک سال کاهش می ‌یابد و شما می‌توانید پس از ۱ سال از تولد فرزندتان در برزیل، برای دریافت شهروندی درخواست دهید. با این حال باید توجه داشت که آزمون مهارت زبان برای والدین برای دریافت شهروندی اجباری است.

شرایط دریافت اقامت پس از ازدواج با شهروند برزیلی چگونه است؟

در صورت ازدواج با یک شهروند برزیلی نیاز به داشتن اقامت دائم از حداقل ۴ سال به ۱ سال کاهش می ‌یابد.

بنابراین در دو مورد مدت زمان انتظار برای گرفتن شهروندی از چهار سال به یک سال کاهش می یابد:

اسناد مهم مورد نیاز برای دریافت اقامت برزیل چیست؟

سند ازدواج آپوستیل شده از کشوری که ازدواج در آن انجام شده است.

گواهی تولد (شناسنامه) آپوستیل شده تمامی اعضای خانواده اعم از بزرگسالان و کودکان.

مدارک تحصیلی آپوستیل شده و تایید شده توسط اداره توسعه منابع انسانی برزیل در صورتیکه بخواهید ادامه تحصیل دهید یا برای درخواست کار ارائه کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه از سفارت کشور مبدأ.

لطفاً توجه داشته باشید که در مناطق سائوپولو و ریودوژانیرو، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از سفارتخانه های تمام کشورهایی که متقاضی در ۵ سال گذشته در آنها زندگی کرده ، لازم است. البته سفارت ترکیه برای کسانی که اقامت این کشور را نداشته اند، گواهی عدم سوء پیشینه صادر نمی ‌کند. همچنین در مناطق BELO HORIZONTE و MINAS GERAIS، تنها گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده  از کشوری که پاسپورت شخص در آنجا صادر شده است، قبول می‌ شود. البته این قانون قطعی نیست و اگر پلیس فدرال مدارک مورد نیاز را برای همه ایالت‌ها یکسان سازی کند، در این صورت متقاضی باید گواهی عدم سوء پیشینه را از تمام کشورهایی که در طول ۵ سال گذشته در آنها زندگی کرده است، دریافت کند.

 

آخرین مطالب در مورد برزیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *